Ključ uspjeha je u razumijevanju promjena i spremnosti da se pronađu novi načini komunikacije s publikom. Kreativni ljudi, posebno oni koji se bave vizuelnim izražajem i grafičkim dizajnom, imaju ključnu ulogu u prilagođavanju brendova novim generacijama. Njihove ideje, razmišljanja i kreativni procesi omogućavaju brendovima da pronađu autentične načine komunikacije i povezivanja s potrošačima.
VAŽNOST KREATIVACA
Nažalost, prekomjerna pažnja na konzumerizam i analitiku često umanjuje značaj kreativnosti, što rezultira jednoličnim i predvidivim pristupima. Analize i statistički podaci koji diktiraju marketinške odluke, uvijek su zasnovani na rezultatima iz prošlosti i samim tim nemamo garanciju da je recept uspješan. Ono što je funkcionisalo juče, već danas može biti zastarjelo. Zbog toga nam nije potreban samo neko ko će samo analizirati prošlost, već i neko ko će prepoznati nadolazeće trendove i biti spreman da to iskoristi. Da bi se obezbijedio dugoročni uspjeh, neophodno je vratiti kreativce u centar odlučivanja i dati im prostor za eksperimentisanje.
KORACI
Prvi korak u prilagođavanju jeste razumijevanje načina na koji nove generacije komuniciraju i donose odluke. Brendovi koji uspiju da stvore zajednicu oko svojih vrijednosti i aktivno komuniciraju s potrošačima, postižu uspjeh. Pasivna promocija pripada prošlosti jer se sada traži interakcija i uključivanje publike u kreiranje sadržaja, što često dolazi kroz pažljivo osmišljene vizuelne strategije.

Većina kampanja koje pamtimo nastale su iz dobrih ideja, a ne nužno iz analitičkih podataka. Dobra kampanja ili upečatljiv vizuelni izraz, zahtijevaju hrabrost i spremnost da se istupi iz uobičajenih okvira. Nove generacije prepoznaju te napore i cijene autentičnost. Kada vidim inovativnu kampanju, moje prvo pitanje nije ko ju je osmislio, već ko ju je odobrio. Znam koliko kreativnih ljudi postoji jer sarađujem s njima i svakodnevno svjedočim njihovoj sposobnosti da naprave nešto zaista upečatljivo. Problem nastaje kada menadžment ne razumije njihov rad i ne želi da rizikuje. Strah od nepoznatog često sputava najbolje ideje, ali one kompanije koje prepoznaju vrijednost kreativnosti i daju joj prostor za izražavanje, izdvajaju se i ostavljaju trajan utisak na tržištu.
INOVACIJE
Ako želimo da imamo inovativno rješenje ne smijemo biti ograničeni krutim procesima i pravilima kako do njega dolazimo. Kreativnost zahtijeva slobodu, fleksibilnost i sposobnost da se ponekad stvari rade na potpuno nov način ili čak prvi put. Inovacija se rađa iz isprobavanja novih pristupa, a ne iz ponavljanja ustaljenih metoda. Ako uvijek radimo prema nekom definisanom protokolu, velika je vjerovatnoća da ćemo dobiti rješenja koja su slična prethodnim i koja ne donose istinsku svježinu i originalnost.
Nove generacije nisu pasivni konzumenti, već aktivni učesnici u svim procesima koji se odnose na brendove koje konzumiraju. Oni žele da budu uključeni – daju povratne informacije, komentarišu i učestvuju u oblikovanju proizvoda i komunikacije. Njihovo reagovanje, bilo pozitivno ili negativno, dolazi bez suzdržavanja, što znači da brendovi moraju stalno biti spremni na dijalog i prilagođavanje. Oni koji uspiju da izgrade otvorenu i jasnu vezu sa svojom publikom, postaju brendovi od povjerenja i dugoročne lojalnosti.
U konačnici, prilagođavanje brenda nije jednokratan proces već kontinuirana evolucija. Svijet se mijenja sve brže, a jedina konstanta jeste potreba za inovacijama. Brendovi koji se ne boje promjena, koji slušaju svoju publiku i prepoznaju nove trendove prije konkurencije, ne samo da opstaju već postaju lideri. Oni drugi postaju dio prošlosti.
O autoru
Saša Ostojić je dizajner i vlasnik “Grid dizajn studija”. “Svojim idejama i radom težim kreiranju vizuelnih rješenja koja povezuju estetiku i funkcionalnost. Već duže od deset godina sam u kreativnoj industriji, a prije osnivanja sopstvenog studija radio sam kao kreativni direktor u nekoliko agencija. Moj cilj je da kroz dizajn oblikujem prepoznatljive vizuelne identitete i kreiram dugotrajna rješenja.”