Ponašanje kupaca izuzetno je kompleksno interdisciplinarno područje istraživanja, koje u današnjici plijeni sve veći interes onih koji se bave ovim područjem, ali i šire javnosti. Iako mnogi smatraju da je ono povezano isključivo s marketingom i ekonomijom generalno, smatra se da posebno mjesto unutar ovog područja zauzimaju psihologija, sociologija i neke druge nauke. To se posebno potvrđuje s aspekta pojedinih vrsta ili oblika potrošačkog ponašanja i kupovine kao temeljnog procesa, a među njima i pojma impulsivne kupovine.
Ponašanje potrošača određuju brojni faktori, pa je iz tog razloga okarakterisano kao vrlo složeno i teško predvidljivo. Za marketinšku nauku i praksu, poseban je izazov istraživanje impulsa potrošačkog ponašanja u kupovini – ponašanja koje se događa kada potrošači dožive iznenadnu, snažnu i upornu potrebu da nešto odmah kupe (impulsivna kupnja).
Ovo takođe ukazuje na neke moguće smjerove razmišljanja i buduća istraživanja u ovom segmentu.
Ustanovljeno je da postoje četiri faktora koja utiču na impulsivno ponašanje potrošača pri kupovini:
- Karakteristike potrošača
- Posebnost samog okruženja oko kupca
- Karakteristike proizvoda ili usluge
- Faktori situacije.
Jedan od načina na koji brendiranje prodajnog mjesta utiče na povezivanje s kupcem je kroz stvaranje pozitivnog utiska. Ugodna i podsticajna atmosfera u prodajnom mjestu, prikazi proizvoda, proizvodi i usluge sa snažnim učinkom izražavanja potrošačeve osobnosti i slično, snažno utiču na manifestaciju impulsivnog ponašanja potrošača pri kupovini.
Važnost estetike
Kada kupac uđe u prodajno mjesto koje je estetski privlačno i vizuelno privlačno, to stvara pozitivnu emociju i utiče na percepciju samog brenda. Brendirano prodajno mjesto može stvoriti osjećaj ugodnosti i vjerodostojnosti kod potencijalnih kupaca, što ih može podstaći na kupovinu. Osim toga, brendirano prodajno mjesto može pomoći u stvaranju jedinstvenog iskustva kupovine. Kada kupci vide da je prodajno mjesto pažljivo osmišljeno, s namjerom da im pruži posebno iskustvo, to može rezultirati lojalnošću kupaca. Kupci će se tada osjećati kao da su dio nečeg posebnog i da prodajno mjesto brine o njihovim potrebama.
Takođe, brendirano prodajno mjesto može pomoći i u komunikaciji s kupcima. Vizuelni elementi brenda na prodajnom mjestu, poput logotipa, boje i slogana, mogu brzo i efikasno komunicirati vrijednosti i poruke brenda. Na taj način, kupci mogu brzo prepoznati brend i lakše se s njim povezati. Dakle, sa sigurnošću možemo reći da brendiranje prodajnog mjesta značajno utiče na povezivanje s kupcem i kroz stvaranje pozitivnog utiska, jedinstvenog iskustva kupovine i efikasnu komunikaciju, brendirano prodajno mjesto može privući nove kupce, zadržati postojeće i izgraditi lojalnost prema brendu. Iz tog razloga je važno ulagati u brendiranje prodajnog mjesta i tako dugoročno stvarati jaku vezu s kupcima.
Takođe, u segmentu pozicioniranja na tržištu, prelaz nabavne funkcije iz operativne u stratešku funkciju, doveo je do brojnih promjena u savremenom poslovanju, a ponajviše je promijenio pogled na odnose u lancu snabdijevanja. Dobavljači se danas sve više uvažavaju kao strateški resurs preduzeća i izvor konkurentske prednosti. Da bi dobavljači uistinu postali strateški resurs svojim partnerima, potrebno je čuti njihov glas i razumjeti njihove potrebe, a kada se to desi, uz finansijsku snagu, on svom kupcu omogućuje da postigne dodatnu prednost na tržištu.
Vrijednosti i filozofija kompanije Groupe SEB
Vrijednosti i filozofija kompanije Groupe SEB, zasnivaju se na osjećaju odgovornosti, solidarnosti i predanosti, što svojom komunikacijom i ambijentom prenose na svakom od prodajnih mjesta.
Cilj i misija kompanije Groupe SEB, prvenstveno je da svakodnevni život potrošača učini lakšim i ugodnijim, a svoje ključne faktore za povezivanje s kupcem realizuju kroz poseban koncept brendiranja prodajnih mjesta. Tako godinama šalju svoju primarnu poruku – da su tu za njih i da im svojim inovativnim proizvodima služe kroz najbitnije segmente kao što su:
● Stvaranje novih proizvoda i usluga koji im čine prijatnijim, harmoničnijim i ispunjenijim;
● Donošenje rješenja koja zadovoljavaju njihove postojeće potrebe i predviđaju njihove lične želje i težnje
● Doprinošenje njihovom ukupnom boljem kvalitetu života
U 165 godina istorije, Groupe SEB je postala idealan saputnik u domaćinstvu, mijenjajući svakodnevni život milijardi potrošača širom svjeta. Izgrađen je, malo po malo, kroz velike inovacije ali i akvizicije velikih brendova kao što su: Tefal, Calor, Rowenta, Moulinex, Krups, Supor i WMF.
Svjetski standardi
Groupe SEB danas je svoje aktivnosti proširila na sve segmente sektora male domaće opreme i na sve kontinente, da bi postala svjetski standard u ovoj oblasti poslovanja. Danas je sa svojim brendovima prisutna u oblasti kuhanja, kućnoj i ličnoj njezi i dr. Groupe SEB ima jedinstvenu poziciju u domaćinstvima širom svijeta.
Svaki od pomenutih brendova grupacije ima jasno definisan identitet, sa specifičnim vrijednostima koje se ogledaju u ponudi proizvoda, karakteristikama i dizajnu i u odgovarajućoj komunikacijskoj mehanici. Takođe, kako je i stav grupacije da je partnerski odnos jedan od preduslova uspješnog lanca snabdijevanja tržišta i samog plasiranja proizvoda, Groupe SEB kompanija u ovaj segment posebno ulaže svoje resurse – kako kroz ulaganja u strateško brendiranje prodajnih mjesta, tako i kroz jačanje partnerskih odnosa u polju edukacije prodajnog osoblja, zajedničkih aktivnosti na polju promocije i njegovanju dugoročnih poslovnih odnosa.
U periodu jul-decembar 2024. godine kompanija Groupe SEB planira niz aktivacija u okviru svih svojih brendova zastupljenih u BIH. Detaljnije informacije o ovim aktivnostima možete pratiti na web stranicama tefal.ba, rowenta.ba, krups.ba, kao i na Facebook i Instagram stranicama Tefal BiH, Rowenta BiH Krups, te portalu www.brendmagazin.ba.