U svakodnevnom životu često ćemo zapaziti upravo „posvećenost potrošačima“, kao koncept koji se umnogome koristi u komuniciranju brenda prema javnosti, ali koliko su zapravo kompanije posvećene svojim korisnicima, ako ne osluškuju njihove potrebe?
Možda bi se neko mogao zapitati – zašto je to važno? Naime, na globalnom nivou istraživanje tržišta odavno je prepoznato kao sastavni i neizostavni dio procesa donošenja poslovnih odluka i razvoja strategija poslovanja u najširem smislu riječi. Na banalnom primjeru logika isplativosti ulaganja u istraživanje je sljedeća: „Imam proizvod za koji mislim da je dobar, ali slabo se prodaje. U čemu griješim? Poznajem li zapravo svoje konkurente? Možda ciljam pogrešnu grupu potrošača? Ko su moji potrošači? Kako da dođem do njih? Hoće li im se svidjeti moj proizvod? Možda je bolje da probam s drugom varijantom proizvoda? Ali šta ako i ona ne bude uspješna, a već smo potrošili toliko resursa…“
Ili pak: „Želim da moj brend raste. Šta je ključno da bi moj brend bio uspješniji?“
Uspjeh brendova kreće od ljudi koji biraju šta će konzumirati. Brendovi koje ljudi biraju su salijentni, distinktivni i „top-of-mind”. Salijentni i distinktivni brendovi se brzo i lako pojavljuju u svijesti potrošača/ kupaca, zahvaljujući tome što su uspostavili bogatu i jedinstvenu mrežu asocijacija u memoriji potrošača, pa su relevantni za kupca (dobro odgovaraju na emocionalna, funkcionalna, socijalna očekivanja i potrebe potrošača). Zbog toga ih kupci u trenutku odluke percipiraju kao brendove koji za njih imaju najveću vrijednost, i tako postaju njihov prvi izbor. Ali, kako da znam odgovara li moj brend na sve ove zahtjeve, ako ne pitam one kojima svoj brend želim plasirati?
Određeni dio upoznavanja sa očekivanjima i potrebama potrošača može se napraviti i in – house korištenjem vlastitih resursa kompanije, ali se kompanije ipak u većem omjeru obraćaju specijalizovanim istraživačkim kućama, posebno kad je riječ o pitanjima od strateškog značaja za kompaniju i njen brend.
Najčešće korišteni istraživački pristupi i alati u tom smislu su: segmentacije tržišta, mjerenje i praćenje performansi brenda, pozicioniranje brenda, mjerenje i praćenje korisničkog iskustva s brendom, proizvodima/uslugama i kanalima komunikacije s potrošačima, testiranje ideja, benefita, koncepata za razvoj ili prototipa proizvoda, testiranje gotovih proizvoda, predtest, praćenje i evaluacija oglašavanja, usage & attitude istraživanja, testiranje i evaluacija paketa usluga i mnoga druga.
Naprednije opcije istraživanja na potrošačima, kao što su tehnike zasnovane na neuronauci i korištenje naprednih tehnologija, kao što su eye-tracker istraživanja, simulacije polica ili pak čitavih trgovina i sl, relativno se slabo koriste kao istraživačke tehnike na našem tržištu, iako određeni dio pružatelja usluga istraživanja tržišta u BiH nudi i ove opcije.
Ipsos, jedno od vodećih imena u globalnoj istraživačkoj industriji, prisutan u svijetu još od ‘70 – tih godina prošlog vijeka, a danas zastupljen u više od 90 zemalja uključujući i Bosnu i Hercegovinu, svojim bogatim iskustvom i partnerskim odnosom prema korisnicima svojih usluga, u osnovi, nastoji pokazati posvećenost svojim korisnicima kroz dubinsko razumijevanje njihovog poslovanja, razumijevanje izazova s kojima se suočavaju i zajedničkom iznalaženju rješenja koja doprinose održivosti i rastu kompanija. Globalna ekspertiza i lokalno poznavanje tržišta omogućuje Ipsosu u BiH da u svakom trenutku bude na raspolaganju svima onima koji žele eliminisati sumnje koje imaju u pogledu donošenja određenih poslovnih odluka.
O tome svjedoči čitav niz zadovoljnih klijenata kako s „domaćeg terena“, tako i velikih internacionalnih kompanija, od kojih ih velik dio svoje povjerenje dugi niz godina, ukazuje Ipsosu.
Osim ranije spomenutih alata i metoda koje Ipsos može ponuditi i prilagoditi svakoj poslovnoj djelatnosti, nezavisno o njenoj veličini ili rasprostranjenosti, jer je naposljetku svima u osnovi izazov izgraditi uspješan brend, treba istaći da je Ipsos visoko specijalizovana istraživačka agencija i u segmentu ispitivanja javnog mnjenja i društvenih i/ili akademskih istraživanja i da rukovodi većim brojem sindiciranih istraživanja za različite profile korisnika.
Mi u Ipsosu vjerujemo da istinska posvećenost potrošaču ne mora biti mit, što možemo potvrditi kroz saradnju sa svima onima koji su nas prepoznali kao partnera, ali i da smo bili i ostali važna spona koja povezuje brendove sa korisnicima.