Osim što pruža novi nivo vrijednosti i iskustva samom korisniku, ovaj pristup istovremeno djeluje na unapređenje proizvoda i usluga, podstiče inovacije i vodi ka održivom poslovnom rastu.
Međutim, da li je i u praksi korisnik istinski u centru pažnje?
Mnogi smatraju da je fraza “korisnik u centru pažnje” često marketinški slogan, bez stvarnih promjena u praksi. Kompanije se služe navedenim frazama da bi poboljšale svoj imidž, ali bez konkretnih promjena u načinu poslovanja.
Kompanije s jedne strane, radi trenutnog zadovoljenja klijentovih potreba ili očekivanja, nerijetko donose odluke koje su kratkoročno pozitivne, ali dugoročno možda nisu održive ili profitabilne. Ponekad kompanije prate trendove i uvode promjene koje su u skladu sa zahtjevima tržišta, ali to nužno ne znači da duboko razumiju potrebe i želje svojih korisnika.
S druge strane, usmjeravanje pažnje na korisnika može stvoriti konkurentsku prednost, s obzirom da kompanije koje pružaju bolje iskustvo korisnicima imaju veće šanse da se izdvoje u masi. Kompanije koje istinski u centar pažnje svog poslovanja stavljaju klijenta, često izgrađuju snažnu reputaciju i stvaraju lojalnost među korisnicima. Ako kupci osjećaju da su njihove potrebe bitne, veće su šanse da će se vratiti.
Kompanije koje prate i razumiju potrebe korisnika, nastoje da razvijaju proizvode i usluge prilagođene tim potrebama, što može dovesti do inovacija koje stvaraju dodatnu vrijednost za korisnike.
U našem okruženju imamo pozitivan primjer domaćeg brenda, X express brze pošte, koji se izdvajaju kao kompanija koja poslovnu strategiju i preduslove za održivo poslovanje formira osluškujući potrebe svojih korisnika i zahtjeva tržišta, pa je zasluženo nosilac Suerbrands 2023 oznake za BiH tržište.
Tržište brze pošte neprestano raste i prilagođava se dinamičnim promjenama u globalnom okruženju. Savremeni izazovi, poput digitalizacije i održivog poslovanja, zahtijevaju kontinuiranu inovaciju i prilagođavanje potrebama korisinka, da bi se postiglo i obezbijedilo vrhunsko korisničko iskustvo.
Dok je zbog nestabilnosti tržišta i ekonomske krize, 2022. godina bila u znakuosnaživanja timova, revidiranja poslovne strategije i dinamike rada, 2023. je bila godina tehnološkog razvoja i inovacija.
Kao brzorastuća kompanija i lider na tržištu, od kompanije se očekivalo da prati trendove i stvara dodatnu vrijednost za korisnike svojih usluga. Zato je od velikog značaja bilo da ih komitenti i dalje percipiraju kao sigurnog i pouzdanog partnera, koji je uvijek spreman da im obezbijedi adekvatna logistička rješenja.
Razvoj i jačanje kompanije sa vizijom i misijom zelenije budućnosti
Kao kompanija uvijek teže ka postavljanju novih standarda u poslovanju, a jedan od njih je briga o okruženju u kojem posluju. Tako je kompanija X express postojeću flotu dostavnih vozila proširila električnim dostavnim vozilima, sa željom da svojim primjerom pokaže odgovornost prema okolini, zajednici i da kompanija teži održivom razvoju. Navedena investicija pokrenuta je u skladu s ciljem kompanije – da smanje štetne emisije CO2, povećaju kvalitet vazduha i promovišu „zelenu logistiku“.
Prvi na tržištu primijenili kartično plaćanje Smart Pos aplikacijom
Prvi put na BiH tržištu, predstavljena je nova usluga – jednostavno i sigurno plaćanje karticom kod kurira, pri preuzimanju pošiljke, korišćenjem Smart POS aplikacije koja obezbjeđuje sigurnu i efikasnu transakciju. U želji da korisnicima pruže unaprijeđeno korisničko iskustvo, uvođenjem usluge kartičnog plaćanja težili su da olakšaju proces kupovine i obezbijede korisnicima da imaju potpunu kontrolu nad svojim finansijama, čak i prilikom preuzimanja paketa.
Brza i efikasna podrška
U neprestanom nastojanju pružanja vrhunske korisničke usluge, posebnu pažnju posvećuju brzoj i efikasnoj podršci klijenata. Stoga su razvili korisnički servis koji je potpuno usmjeren na potrebe korisnika i rješavanje upita ili problema s kojima se susreću. Korisnici sa kompanijom mogu da kontaktiraju na razne načine, bilo da je riječ o web chat-u, telefonskom pozivu ili e-mailu.
Iako se moto “korisnik u centru pažnje” može koristiti kao marketinški alat, mnoge kompanije su prepoznale stvarnu vrijednost stavljanja korisnika u centar svojih aktivnosti. Ključno je sagledati kako kompanija konkretno pristupa zadovoljstvu korisnika, prilagođavanju proizvoda i usluga njihovim potrebama i koliko je ta praksa integrisana u širu poslovnu strategiju.
Strategija poslovanja koja je usmjerena na klijente i zadovoljenje njihovih potreba, ključna je za stvaranje održivog rasta i razvoja kompanije.