,

Nemanja Trivić, direktor “Beez“ d.o.o. u intervjuu za Brend magazin: Beez softver štedi vrijeme i ubrzava rast firmi

U poslovnom okruženju gdje su brzina i efikasnost ključni za rast, kompanije se često suočavaju s izazovima optimizacije poslovnih procesa. Upravo tu dolaze do izražaja softverska rješenja, koja omogućavaju uštedu vremena i povećanje produktivnosti.

Nemanja Trivić, direktor “Beez“ d.o.o. u intervjuu za Brend magazin: Beez softver štedi vrijeme i ubrzava rast firmi
Nemanja Trivić, direktor “Beez“ d.o.o. u intervjuu za Brend magazin: Beez softver štedi vrijeme i ubrzava rast firmi
,

Nemanja Trivić, direktor “Beez“ d.o.o. u intervjuu za Brend magazin: Beez softver štedi vrijeme i ubrzava rast firmi

U poslovnom okruženju gdje su brzina i efikasnost ključni za rast, kompanije se često suočavaju s izazovima optimizacije poslovnih procesa. Upravo tu dolaze do izražaja softverska rješenja, koja omogućavaju uštedu vremena i povećanje produktivnosti.


Jedna od kompanija koja prepoznaje ove potrebe i nudi inovativne alate za unapređenje poslovanja jeste “Beez” d.o.o.

Njihova priča počela je razvojem softvera za potrebe jednog preduzeća, a ubrzo su prepoznali širi potencijal svojih rješenja. Danas, kroz Beez pakete, pružaju prilagođene softverske alate koji odgovaraju različitim poslovnim modelima – od osnovnih funkcionalnosti za manja preduzeća do naprednih sistema za složenije operacije.

O tome kako tehnologija može transformisati poslovanje, koje su prednosti ovakvih rješenja i kako Beez softver pomaže preduzećima da ubrzaju rast, razgovaramo s direktorom kompanije “Beez” d.o.o. Nemanjom Trivićem.

Kako je nastala ideja za razvoj softvera?

Do ideje smo došli putem kojim se najčešće i stiže do dobrih ideja – radom u praksi. Kompanija „Krajina klas“ u tom trenutku poslovala je već duže od dvije decenije i to vrlo uspješno, ali je primjećeno da može još više, samo neuređenost unutrašnjih procesa postavlja limite. Svake godine se ulaže u modernizaciju proizvodnih pogona i mašina, ali način na koji su obavljani bazični poslovni procesi, od evidencije rada do izdavanja faktura, ostajao je staromodan, spor i neefikasan. Tada je „Krajina klas“ započela potragu za adekvatnim softverom kojim bi se digitalizovao taj segment poslovanja i izdigao na nivo do kog je proizvodnja stigla. Međutim, na tržištu nije pronađeno ništa što bi potpuno odgovaralo praktičnim potrebama. Tada se jasno nametnuo zaključak – ako želimo softver po mjeri velikih kompanija, moraćemo ga sami napraviti. Okupljen je tim stručnjaka iz raznih oblasti i tako smo počeli. Na neki način, sami sebi smo postavili izazove, pa onda i sami sebi napravili rješenje za njih. Odatle je došla ideja da bi taj softver mogao biti rješenje izazova s kojima se susreću i drugi biznisi na našem tržištu.

Koje probleme u poslovanju rješava vaš softver?

Kako smo godinama radili na razvoju i odgovarali na sve ključne potrebe jedne velike kompanije, tako smo stigli do širokog spektra funkcionalnosti. „Beez“ danas postoji u formi dva proizvoda, naziva Office i Business. Office rješava „interne birokratske“ izazove s kojima se suočava svako srednje ili veliko preduzeće. On je tu da sistematizuje i uredi komunikaciju između zaposlenih, da digitalizuje evidencije rada i HR dokumentaciju, omogući dostizanje i održavanje ISO standarda. S druge strane, Beez Business na sve navedeno dodaje komponente operativnog i finansijskog poslovanja – od potpunog upravljanja skladištem, zalihama i robom, do vođenja kompletnog toka fakture između klijentske narudžbe i knjiženja. Osim ta dva zaokružena sveobuhvatna proizvoda razvili smo i niz digitalnih alata kojima se unapređuju specifični segmenti poslovanja, za one biznise koji žele da riješe samo pojedina „uska grla“ u radu ili već koriste neko drugo softversko rješenje, ali koje nije potpuno.

Koje ključne benefite mogu da dobiju preduzeća koja primjenjuju ovaj softver?

Mi smo ljudi iz realnog biznisa i znamo šta je svakoj kompaniji najvažnije, a to su tri stvari – zadovoljstvo zaposlenih, ušteda resursa i povećanje profitabilnosti. Na ta tri cilja smo se usredsredili od prvog dana. Ako modernizujete način na koji vaši zaposleni komuniciraju između sebe, sistematizujete tu komunikaciju i obezbjeđujete da uvijek postoji elektronski trag, skoro instant vidite kako se smanjuje nivo nerazumijevanja, grešaka i posljedične frustracije, a povećava zadovoljstvo u radu.

Nemanja Trivic direktor Beez d.o.o 2

Dalje, tu je niz funkcionalnosti koje štede sate i sate neophodne za ručno ispunjavanje dokumentacije, evidencija i, kojekakve, zamorne papirologije. Ili onemogućuju da se roba zagubi u skladištima, da neobjašnjivo nestane ili se pokvari jer je neko, eto, zaboravio na nju. Takve stvari donose ozbiljnu uštedu. Kada preračunate radne sate koji ostaju slobodni za korisnije aktivnosti ili zbrojite gubitke koji se na ovaj način sprečavaju, to se doslovno mjeri u hiljadama, pa i desetinama hiljada maraka mjesečno. Na kraju, sve to dovodi do povećanja profitabilnosti, ali ne samo na toj, troškovnoj strani, već i na prihodovnoj. Ako, recimo, za trećinu skratite vrijeme potrebno od klijentske narudžbe do vaše isporuke, možete samo zamisliti koliki je tu potencijal za povećanje prodajnih kapaciteta.

Na koji način softver odgovara na specifične potrebe različitih industrija?

Naši proizvodi su nastali u saradnji s jednom velikom kompanijom, ali smo od početka imali širu sliku u glavama, da ono što pravimo mora biti dovoljno fleksibilno za razne poslovne scenarije. Zato tokom razvoja nismo gledali samo u „Krajina klas“, već i u dobavljače i komitente, a to nije mali broj kompanija. Analizirali smo kakvo je njihovo uređenje, šta je njima potrebno da dobiju, kako se njihovi procesi odvijaju i koliko su drugačiji. Uz to, proučavali smo potrebe drugih proizvodnih kompanija, ali i softvere koji su trenutno u ponudi kod nas. Iz svega toga smo stekli ogromnu bazu znanja koja nam je pomogla da definišemo šta su zajedničke potrebe svih, šta su ključne specifičnosti pojedinih industrija, gdje su druga digitalna rješenja ostala nedorečena u odgovoru na izazove različitih vidova poslovanja. Naša okosnica jesu poslovni procesi koji su zajednički skoro svim preduzećima, ali vjerujemo da imamo dovoljno namjenskih funkcionalnosti i fleksibilnosti da odgovorimo na zahtjeve, manje-više, svake industrije.

Koliko je proces primjene kompleksan za klijente i da li nudite podršku tokom tog procesa?

Softveri za poslovanje nisu „Plug & Play“ priča, to je jasno. Proces primjene postoji jer je, ipak, riječ o nečemu što treba uvesti u svaki segment poslovanja i obučiti svakog zaposlenog da koristi. I kada dođe novi kafe-aparat u kantinu, kolegama treba par dana da se naviknu gdje se šta sipa, a kamoli kad stigne softver koji unapređuje način na koji su do sada obavljali osnovne poslovne procese. Mi smo, međutim, težili tome da ovaj postupak maksimalno skratimo, baš zato što iz prakse znamo da vrijeme stvarno jeste novac, nije to samo catchy floskula s Instagrama. Došli smo do tačke da za kompletnu primjenu Beez proizvoda treba dvije do četiri sedmice, što je ogroman pomak u odnosu na konkurenciju kod koje to nerijetko traje mjesecima. Naravno, svaki korak ide uz aktivnu podršku i obuku s naše strane. Ne zato što drugačije ne može, jer je softver prilično jednostavan za upotrebu i vrlo intuitivan, već zato što mi želimo da korisnici budu podrobno upoznati o  svakim segmentu i da izvuku maksimum iz onoga što su platili, jer nam je to i preporuka za nove klijente.

Kakve ste povratne informacije dobili od klijenata, pogotovo kada je riječ o povećanju efikasnosti ili smanjenju troškova u poslovanju korisnika?

Na primjeru našeg prvog klijenta, a to je „Krajina klas“, uvjerili smo se u stvarnost unapređenja zadovoljstva, postizanja ušteda i povećanja prihoda o kojima sam prethodno govorio. Sve je to iz prakse. Dakle, sve smo to mogli da pratimo svojim očima. Uvidjeli smo i prostor za dorade pa smo i to odmah iskoristili, tako da je svaka sljedeća primjena išla sve lakše, brže i sa još više benefita za korisnike u periodu svakodnevnog korištenja softvera. Naravno, mi i dalje vidimo prostor za unapređenje i uveliko radimo na tome, ali nas raduje što naši proizvodi već sada ostvaruju opipljive i mjerljive koristi za naše klijente.

Koji su vaši planovi za unapređenje softvera u budućnosti? Planirate li razvoj dodatnih proizvoda ili usluga?

Kao što sam već pomenuo, naš pristup je da uvijek može bolje. U svakom trenutku imamo listu sitnih unapređenja i velikih funkcionalnosti koje želimo da dodamo, tako da će Beez proizvodi i alati neprestano postajati sve moćniji i pružaće više mogućnosti korisnicima. Ipak, ne zalijećemo se nigdje. Softver za poslovanje je osjetljiv mehanizam i svaka izmjena mora se pažljivo isplanirati i dobro istestirati, jer ne želimo da na bilo koji način remetimo ono što već radi dobro i na osnovu čega naši klijenti svakodnevno zarađuju velike iznose novca. Dakle, radimo kao i do sada – temeljno, profesionalno i usredsređeno na ono šta klijentima i tržištu zaista treba, a ne šta mi mislimo da bi bilo korisno.