U Norveškoj ipak dozvolili korištenje vozila na dizel i benzin, ali uz veći porez

Norveška je svojevremeno odlučila da će od 2025. godine biti dozvoljena prodaja samo električnih automobila, ali sada političari odustaju od zabrane prodaje vozila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem.

Auto Norveska
foto: rawpixel.com/freepik
U Norveškoj ipak dozvolili korištenje vozila na dizel i benzin, ali uz veći porez
foto: rawpixel.com/freepik

U Norveškoj ipak dozvolili korištenje vozila na dizel i benzin, ali uz veći porez

Norveška je svojevremeno odlučila da će od 2025. godine biti dozvoljena prodaja samo električnih automobila, ali sada političari odustaju od zabrane prodaje vozila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem.


– Još postoji grupa vozača i službi kojoj je iz različitih razloga potrebno nešto drugo osim električnog automobila, kaže Øyvind Solberg Thorsen, izvršni direktor Savjeta za informisanje u udruženju Opplysningsrådet för Veitrafiken.

Kako navodi Revija HAK, Norveška je svjetski lider u električnim automobilima i više od 80 odsto svih novih automobila su električni. Norveškim putevima vozi više od 800.000 električnih automobila. Sada su političari prisiljeni da odustanu od svojih planova za zabranu, izvještava Nettavisen.

Novi norveški znakon onemogućava uvođenje zabrane automobila na benzin i dizel. Umejsto toga planiraju se dodatni porezi na automobile s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. Prema norveškim političarima, to što su prisiljeni da odustanu od uvođenja zabrane ne bi trebalo da se smatra neuspjehom.

Svako ko želi da kupi automobil na benzin ili dizel i dalje će to moći da učini u Norveškoj, prenosi Autoblog rs. Nejasno je kada će zabrana biti uvedena, prenosi Biznis.

Norveško udruženje koja okuplja prevoznike u drumskom saobraćaju, Opplysningsrådet för Veitrafiken pozdravlja odluku jer postoje grupe kojima su dizelaši i benzinci praktično nužnost.

– Teška zima je pokazala da, na primjer, vozila hitne pomoći moraju da rade po ekstremnim vremenskim uslovima – kaže izvršni direktor Øyvind Solberg Thorsen za Nettavisen. S električnim automobilima to je teže.