Niz malih porodičnih radnji stajale su jedna pored druge, izlažući svoju robu kroz velike prozore dobrodošlice.
Onda se 1956. dogodilo nešto što je zauvijek promijenilo to iskustvo kupovine. Da li ste se ikad zapitali zašto tržni centri nemaju prozore?
Novi maloprodajni format upakovao je užurbanost trgovine u glavnoj ulici i ponovo ga stvorio unutar veoma velike kutijaste zgrade koja je – s namjerom – bila bez prozora.
Rođenje američkog tržnog centra započelo je eru kupovine bez prozora koja je uglavnom još uvijek ovdje. Strategija je bila pametna i mali detalji u planiranju, od arhitekture kutije za cipele bez ukrasa do biljaka u saksiji, pažljivo su osmišljeni.
Ovo su bile mjere uštede za operatere tržnih centara koje su takođe osmišljene da utiču na posjetioce tržnih centara da slobodno troše. Vještačko osvjetljenje nastojalo je da stvori vječno dnevno okruženje. Na ovaj način, posjetioci tržnog centra bi ostali duže nego što su očekivali i potrošili više nego što bi željeli.
-Još jedan razlog zašto tržni centri izbjegavaju prozore ima veze sa merchandisingom, rekao je za CNN Burt Flickinger, stručnjak za maloprodaju i generalni direktor konsultantske kompanije za maloprodaju Strategic Resource Group, prenosi Biznis & finansije.
Manje prozora i više zidova, rekao je on, značilo je više prostora za trgovce na malo da dodaju police i šipke za skladištenje svojih proizvoda i maksimiziraju prodaju po kvadratnom metru u svojim prodavnicama koje bi inače bile izgubljene u pogledu na parking u tržnom centru.
Ali najskriveniji razlog zašto tržni centri ograničavaju prozore mogao bi biti da kupci izgube pojam o vremenu.
– Kupci ne mogu da vide kišu ili snježnu oluju koja duva bez prozora. Kupovina bez prozora stvara okruženje potrošnje bez ometanja – rekao je Flikinger.
– Kada ljudi imaju osjećaj bezvremenosti i udobnosti, porodice troše više jer se mogu fokusirati samo na prodavnice i iskustvo tržnog centra.
Struktura tradicionalnog tržnog centra bila je ili u obliku slova T, ili u obliku krsta sa četiri sidrene prodavnice sa obe strane, rekla je za Si-En-En Stephanie Cegielski, potpredsjednica istraživanja u Međunarodnom savjetu tržnih centara.
– Kada hodate oko tog ‘T’ sve je okrenuto ka vama. Kao kupac, vi neprestano gledate šta slijedi i suprotstavljate se onome što se dešava u spoljnom svetu – rekla je ona.
Manji račun za struju
– Kao dodatni bonus, programerima tržnih centara je bilo mnogo jeftinije da ne postavljaju više prozora okrenutih ka spolja jer bi to pojeftinilo grijanje i hlađenje velikog prostora – rekao je Thomas McMillan, direktor Centra za Studije maloprodaje na poslovnoj školi Mays Univerziteta Teksas A&M. Troškovi energije su obično drugi najveći operativni trošak za trgovce na malo poslije troškova rada.