Trendovi u vizuelnoj komunikaciji: Uticaj grafičkog dizajna na percepciju brenda

Zamislite da neki brend želite opisati riječima. Potom zamislite ikonicu jabuke. Na koji vas brend asocira? Nije ni čudo da slika “vrijedi” hiljadu riječi, jer vizuelna komunikacija zaista vrijedi. Posebno u poslu gdje vizuelni prikazi mogu povećati angažman, poboljšati rast i dovesti do boljih poslovnih rezultata.

Trendovi u vizuelnoj komunikaciji: Uticaj grafičkog dizajna na percepciju brenda
Trendovi u vizuelnoj komunikaciji: Uticaj grafičkog dizajna na percepciju brenda

Trendovi u vizuelnoj komunikaciji: Uticaj grafičkog dizajna na percepciju brenda

Zamislite da neki brend želite opisati riječima. Potom zamislite ikonicu jabuke. Na koji vas brend asocira? Nije ni čudo da slika “vrijedi” hiljadu riječi, jer vizuelna komunikacija zaista vrijedi. Posebno u poslu gdje vizuelni prikazi mogu povećati angažman, poboljšati rast i dovesti do boljih poslovnih rezultata.


Vizuelna komunikacija je ključni faktor u oblikovanju percepcije brenda, naročito u digitalnom dobu kada su potrošači preplavljeni informacijama. Grafički dizajn ne utiče samo na estetski utisak, već oblikuje identitet brenda i način na koji ga potrošači doživljavaju. 

Vizuelne komunikacije svuda su oko nas i postoje od kada i civilizacija, počev od pećinskih crteža, preko hijeroglifa, sve do današnjih logotipa i emotikona. Vizuelno izražavanje ideja i informacija čini ih interaktivnim, olakšava i ubrzava razumijevanje. Tako sam i ja, shvativši da će ovaj tekst biti duži nego što bi trebalo, odlučila nekoliko pasusa prebaciti u infografiku. (Ako sada dodam smajli, to je jedan znak, a riječima šest znakova teksta.)

Grafički dizajn oblikuje identitet brenda kroz različite elemente koji ne samo da predstavljaju brend, već komuniciraju njegove vrijednosti i misiju. Vizuelni identiteti uspješnih brendova nisu nastali slučajno, nego su savršen spoj i rezultat brojnih testiranja, istraživanja i brainstorminga čitavih timova različitih stručnjaka, kreativaca i potrošača.

1 2

Vizuelni identitet brenda je važan jer:

Povećava prepoznatljivost brenda – Dosljedna primjena vizuelnog identiteta kroz sve kanale komunikacije povećava prepoznatljivost brenda. Kvalitetan vizuelni identitet pomaže brendovima da se izdvoje iz gomile drugih sadržaja.

Povezuje vas s kupcima, jer povećava povjerenje potrošača u brend. Kada su vizuali profesionalni i dosljedni potrošači su više uvjereni da je proizvod ili usluga takođe, visokog kvaliteta.

Povećava lojalnost brendu – Kupci imaju tendenciju da preferiraju brendove koji su im poznati. Štaviše,  vaši kupci prepoznaju vaš brend, a povećava se i njihova povezanost i lojalnost.

Pozitivno utiče na prodaju – Kupci donose odluke na osnovu vizuelnih podražaja, što može povećati konverzije do 80%. U online trgovini, kvalitetne fotografije proizvoda mogu značajno uticati na kupovne odluke.

Elementi vizuelnog identiteta brenda

Logo: Prepoznatljiv logo može stvoriti “instant” prepoznavanje brenda. Na primer, Nikeov “swoosh” ili Appleova, već pomenuta, jabuka su sinonimi za kvalitet i inovacije.

Boje mogu izazvati različite emocije. Tako plava obično simbolizuje povjerenje i sigurnost, dok crvena može izazvati osjećaj uzbuđenja ili hitnosti. Na koji brend vas asocira crvena boja?

Tipografija: Odabir pravog fonta može uticati na to kako potrošači percipiraju ton brenda—formalni fontovi mogu sugerisati profesionalnost, dok su neformalni fontovi često povezani s pristupačnošću.

Vizuelni identitet brenda dalje se primjenjuje na sve aspekte vizuelnog komuniciranja kao što su: razni vizuali i oglasi, web stranice, pakovanja, dizajn enterijera poslovnica, reklamni materijali, odjeća prodajnog osoblja…

Primjeri

Redizajn logotipa može značajno uticati na percepciju brenda i njegovu tržišnu uspješnost. Instagram je 2016. godine promijenio svoj logotip iz starog trodimenzionalnog dizajna u minimalistički dvodimenzionalni gradijent živih boja. Ova promjena bila je signal i modernizacije platforme, čime je povećan angažman korisnika i privučena nova, mlada publika.

Airbnb je 2014. godine redizajnirao svoj logotip u obliku simbola koji kombinuje elemente doma i zajednice. Novi vizuelni identitet, poznat kao “Bélo”, simbolizuje pripadnost i povezanost, što je pozitivno uticalo na percepciju pristupačnosti brenda.

2 2

Trendovi u vizuelnoj komunikaciji

Minimalizam, minimalizam i opet minimalizam: U svijetu preplavljenom informacijama, jednostavnost postaje ključna. Minimalistički dizajn omogućava jasnu komunikaciju bez suvišnih elemenata koji odvlače pažnju.

Interaktivni sadržaji kao što su banneri, koji reaguju na pokret gledaoca, stvaraju novo iskustvo povezivanja s brendom.  

Personalizacija: Personalizovani vizuelni sadržaji, kao što su prilagođeni oglasi, povećavaju relevantnost i angažman potrošača.

Upotreba video sadržaja: Video je postao dominantan oblik vizuelne komunikacije koji, zahvaljujući svojoj multimedijalnosti, stvara snažne emocionalne utiske.

Ljudska povezanost: Brendovi koji umjesto generičkih koriste autentične slike ljudi i lokalne sadržaje, ostvaruju jaču emocionalnu povezanost s publikom.

Zaključak: Daleko od očiju-daleko od srca

Grafički dizajn ima značajan uticaj na percepciju brenda u savremenom poslovanju. Kroz razumijevanje trenutnih trendova u vizuelnoj komunikaciji, brendovi mogu efikasnije komunicirati sa svojom publikom i stvoriti dugotrajne emocionalne veze.

U svijetu gde je pažnja potrošača dragocjena roba, investiranje u kvalitetan grafički dizajn nije samo preporučljivo već i neophodno za uspjeh! Uzvičnik.

O AUTORU:

Maja Drnda je marketing menadžer u “Intersportu BH”, sa više od 20 godina iskustva u oblasti marketinga, vizuelnih komunikacija i odnosa s javnošću.  Kao diplomirani arhitekta, krenula je putem dizajna, a onda se dogodio filmski preokret – ljubav na prvi susret sa svijetom marketinga.  Od tada živi, diše i sanja marketing, neprekidno uči i usavršava se, uz posebnu posvećenost inovacijama, trendovima i razmjeni iskustava.