Od aristokratskog doba kada su zemljišni posjedi predstavljali najveći statusni simbol, do vlasništva nad fabrikama i automobilima u doba Industrijske revolucije, preko pristupa avionskim letovima sredinom 20. stoljeća pa sve do posjedovanja dizajnerskih komada – ograničena dostupnost materijalnih dobara kreirala je statusne simbole u svakoj generaciji, gdje su neki brendovi ostavili naizgled neizbrisiv trag.
Ipak, generacije rođene u 21. stoljeću sve viši status daju nematerijalnim vrijednostima. Da bi brendovi postali statusni simboli novih generacija, važno je da razumiju nematerijalne simbole i vrijednosti novih generacija te da svoje strategije brendiranja prilagode novim potrošačkim navikama.
Tihi luksuz
Nove generacije daju prednost jednostavnosti, kvalitetu i suptilnosti u odnosu na upadljive logotipe; bilo da je to zbog prezasićenosti tržišta ili sve veće zastupljenosti vjerodostojnih kopija, minimalizam je statusni simbol. Ovaj primjer je možda najuočljiviji kada je u pitanju odjeća uz estetiku „starog novca“ (eng.: old money), ali tihi luksuz kroz bež i zemljane tonove uz crno-bijelu paletu našao je svoj put i u dizajnu interijera, što pokazuje da su tihi luksuz, ekskluzivnost i jedinstvenost način da brendovi svoje proizvode približe modernom potrošaču bez obzira na njihovo polje djelovanja.
Stvaranjem umjetne potražnje kroz korisnički generisan sadržaj i suptilno oglašavanje brendovi mogu na diskretno kreirati luksuz, fokusirajući se na kvalitet i profinjen, jednostavan dizajn. Bilo da je riječ o velikim ili manjim brendovima, tihi luksuz se može postići kroz limitirane serije, personalizovano iskustvo kupovine te dizajn sa manjim ili nevidljivim logotipom.
Iskustvo
Ulaganje u sjećanja koja traju mlađe generacije vide kao znatno bolju investiciju nego materijalne stvari, što je značajna razlika u odnosu na prethodne generacije koje su iskustva poput egzotičnih putovanja, koncerta, ekskluzivnih događaja i avantura gledali kao na nešto nedokučivo i dostupno samo rijetkima. Danas su iskustva statusni simboli, što otvara priliku brendovima da pozicioniraju i proizvode i usluge kao nezaboravna i jedinstvena iskustva.
Pristupačne egzotične destinacije, vodiči koji znaju sve lokalne tajne dalekih gradova, te ekskluzivni VIP događaji za korisnike su danas načini na koje brendovi mogu postati statusni simboli generacije. Prestiž i individualni pristup koji pojedincima pokazuje da su važni kompaniji kreirat će lojalnost, groznicu kolektivne potražnje i postati statusni simbol – jer takvo iskustvo ne može da ima bilo ko. Zaslužiti poseban tretman koji se ne može kupiti – iskustvo je koje novim generacijama vrijedi više nego neki proizvod koji će zamijeniti noviji model za manje od godinu dana. Ulaganje u korisničko iskustvo je skupa i dugoročna, ali iznimno isplativa investicija za brendove.
Održivost i filantropija
Biti ekološki osviješten i održiv u potrošačkim navikama danas nije simbol siromaštva – naprotiv! Prestiž u održivosti najlakše se prepoznaje u modnoj i autoindustriji. Trend kupovine polovnih, bezvremenskih stvari (koje se više ne proizvode) kreiraju jedinstven status – jer jedinstvenost i individualnost su generacijama 21. stoljeća najvažnije. Dodatno, mladi sve više vode računa o utjecaju kompanija i automobila na okoliš – podrška modnim kućama koje odgovornu postupaju prema okolišu, uposlenicima i kupcima motivišući ulaganje u dugotrajne komade sve je primjetnija, kao i kompanijama koje proizvode električne luksuzne automobile.
Umjetna inteligencija i napredna tehnološka rješenja omogućavaju kompanijama da demonstriraju kvalitet i dugotrajnost kao nikada ranije: neki od primjera su virtuelne prodavnice u kojima se može vidjeti tekstura materijala i kvalitet proizvoda kroz zumiranje i pomjeranje materijala i online kabine za presvlačenje koje korisniku omogućavaju da „isproba“ odjeću. Etično, ekološki odgovorno i transparentno poslovanje kompanija pozicionira ih polako, ali sigurno, kao statusne simbole vrijedne podrške.
Društvena odgovornost za koju mare nove generacije izlazi iz okvira održivosti – žele brendove koji imaju svrhu, misiju i koji vraćaju zajednici kroz društveno odgovorne inicijative, programe i fondacije, ali i koji obezbjeđuju dostojanstvene i inkluzivne radne uslove svojim uposlenicima. Brendovi koji izgrade povjerenje kao filantropski lideri u zajednicu osnažuju lojalnost kupaca i korisnika. Organizacijom humanitarnih večeri za svrhu uz prisustvo najlojalnijih podržava se statusni simbol filantropije važnog novim generacijama.
Zdravlje
Zdrave životne navike – ishrana, treninzi, tretmani i spavanje – danas su važniji nego ikad. Nutricionističke usluge, personalizirani i grupni treninzi te psihološka savjetovališta investicije su vrijedne ulaganja za zdrav duh i tijelo mladih generacije Z. Kvalitetna ishrana i odjeća za treniranje su u potražnji, što ostavlja prostor brendovima da se pozicioniraju kao premium brendovi za zdrav život.
Kozmetička i farmaceutska industrija sve više ulažu u proizvode za njegu kože i preventivno zdravlje (suplementi) jer nove generacije nemaju reaktivan već proaktivan pristup. Kroz personalizirane usluge i ekskluzivna partnerstva, kompanije i brendovi koji su orijentisani ovoj ciljnoj skupini imaju priliku postati statusni simbol na tržištu.
Utjecaj
Prevazilazeći – ali ne isključujući – okvire bogatstva kao kapitala za društveni status, utjecaj na društvenim mrežama i u interesnim krugovima postao je epitom uspjeha novih generacija. Autentičnost, popularnost i pratitelji omogućavaju svakom pojedincu priliku da kroz svoj utjecaj djeluje na društveno ponašanje i norme. Nije iznenađujuće da su mnogi influenseri svoju bazu pratitelja postepeno pretvorili u bazu klijenata vlastitih brendova ili brendova koji su im partneri.
Nove generacije vjeruju pojedincima i recenzijama znatno više nego zvaničnoj komunikaciji kompanija, gdje je korisnički genersian sadržaj (eng. UGC – User Generated Content) ne samo budućnost već i sadašnjost online marketinga. Brendovi koji dugoročno žele izgraditi utjecaj u svom polju djelovanja trebaju fokusirati svoje online marketinške napore na istraživanje influensera koje prati njihova ciljana publika – bilo da su to mikro ili makro influenseri – i stvaranje dugoročnih partnerstava.