,

Šta se dešava kad su zaposleni centar procesa i zašto vam ovo može biti korisno

Prateći temu ovog broja “Korisnik u centru pažnje – mit ili praksa”, želim da se osvrnem na korisnike HR i employer branding procesa. Naši “korisnici” su, zapravo, naši zaposleni.

Šta se dešava kad su zaposleni centar procesa i zašto vam ovo može biti korisno
Šta se dešava kad su zaposleni centar procesa i zašto vam ovo može biti korisno
,

Šta se dešava kad su zaposleni centar procesa i zašto vam ovo može biti korisno

Prateći temu ovog broja “Korisnik u centru pažnje – mit ili praksa”, želim da se osvrnem na korisnike HR i employer branding procesa. Naši “korisnici” su, zapravo, naši zaposleni.


Dalje u tekstu možete pročitati šta se dešava kad su nam zaposleni u centru procesa, kako ovakav način razmišljanja dovodi do dugoročno održivih procesa i koji su savjeti za uvođenje ovakvih praksi.

“Human centricity”  kao pojam

Sve češće se u literaturi pojavljuje pojam human centric organizacija ili procesa. Suštinski se ovaj pojam odnosi na organizacije ili procese koji u svom centru imaju ljudske potrebe — kako klijenata, tako i zaposlenih.

Kada je riječ o zaposlenima, ovaj pojam je izuzetno aktuelan i u praksi podrazumijeva da donosimo odluke i prakse sa našim zaposlenima (ne za naše zaposlene). To u praksi znači da ih uključujemo u kokreiranje i stvaranje, da s njima testiramo koncepte i da ih angažujemo da budu aktivni igrači u osmišljavanju rješenja. Samim tim direktno razumijemo perspektivu zaposlenih i aktivno uključujemo sve njihove potencijale u rast organizacije.

Ova tema postala je posebno aktuelna uoči pandemije, kada je bilo neophodno da razumijemo potrebe zaposlenih da bismo obezbijedili održivost naših biznisa.

Takođe, human centricity podrazumijeva da donosimo odluke koje će dugoročno donijeti benefite našim zaposlenima i generalno uticati na poboljšanje njihovog iskustva.

Kako je ovo povezano sa employer branding-om?

Ako se osvrnemo da je ključna uloga employer branding menadžera upravljanje iskustvom zaposlenih i upravljanje isksustvom kandidata, što donosi dugoročne rezultate, prirodno možemo zaključiti da su sva načela human centric procesa nešto što bi dugoročno imalo sjajne efekte.

Konkretno prakse koje mogu donijeti vrijednost vašim employer branding procesima, a da dolaze iz human centric pravca:

  1. Dizajniranje iskustva zaposlenih i iskustva kandidata uz upotrebu alata i zajedničku saradnju sa zaposlenima;
  2. Kreiranje obećanja koje ćete strateški komunicirati i koje će vam omogućiti konkuretnost na tržištu (EVP);
  3. Osmišljavanje well-being programa za zaposlene i paketa benefita koji će biti prilagođeni njihovim potrebama;
  4. Profesionalni razvoj zaposlenih koji će odgovarati njihovim potrebama i koji će pratiti promjene na tržišu i u industriji;
  5. Kreiranje modela rada i prilagođavanje fleksibilnih uslova potrebama zaposlenih i
  6. Osmišljavanje zajedničkih aktivnosti u stručnim zajednicama i kreiranje CSR strategije

Šta su dugoročno održivi procesi i kako mjerimo njihovu efikasnost?

Dugoročno održivi procesi su oni procesi koji imaju određenu predvidivost i procesi koji donose rezultate i promjene koje su potrebne nekom sistemu.

Kada pričamo o human centric procesima koji su okrenuti potrebama zaposlenih, očekujemo da nas ovakve prakse adekvatno podrže u upravljanju promjenama i ostvarivanju ambicija, koje smo kao kompanija zacrtali.

Bez obzira na to šta vam je u ovom trenutku biznis pažnja, na kraju dana vaši zaposleni daju vrijednost vašim klijentima, kupcima ili korisnicima. Prateći potrebe i iskustvo zaposlenih, možemo direktno uticati na zadovoljstvo klijenata i njihovu lojalnost.

Vjerujem da i u biznisu imate kratkoročne i dugoročne metrike, tako ih imamo i u employer branding-u i u svim HR procesima.

Primjeri dugoročnih metrika bili bi: fluktuacija zaposlenih, eNPS score, efikasnost, angažovanost zaposlenih, procenat preporuka, profitabilnost i recenzije na portalima za oglašavanje.

Izazov Sonjic

Kako njegovati procese i postati human centric organizacija?

Human centric organizacije uglavnom nastaju s namjerom i strateškom odlukom da to postanu. Dakle, potrebno je da prvo vidite vrijednost u ovakvoj filozofiji, pa da onda započnete transformaciju.

Definitivno je riječ o maratonskoj trci, a evo nekoliko savjeta koje možete odmah primijeniti:

– Mapirajte glavne motivatore za primjenu ovakvog pristupa i šta očekujete da se u vašoj organizaciji promijeni (koje rezultate vidite dugoročno)
– Analizirajte postojeće podatke koje imate i utvrdite trenutno stanje iskustva zaposlenih i iskustva kandidata
-Prioritizujte faze iskustva zaposlenih i iskustva kandidata koje je potrebno trenutno unaprijediti
-Organizujte se u radnim grupama i uključite zaposlene u brainstorming i kreiranje rješenja
-Uvedite nove metrike koje vam mogu pomoći u praćenju promjena