Fabrika Coffee, kvalitetom, niže uspjehe

Da li ste znali da se u svijetu, svakodnevno, konzumira oko 2,25 milijardi šoljica kafe? Tako je kafa danas jedno od najpopularnijih pića na svijetu. Ona simbolizuje svakodnevnu rutinu miliona ljudi širom planete, a njena aroma, ukus i efekti na organizam, čine je nezaobilaznim dijelom jutra mnogih ljudi.

Fabrika Coffee, kvalitetom, niže uspjehe
Fabrika Coffee, kvalitetom, niže uspjehe

Fabrika Coffee, kvalitetom, niže uspjehe

Da li ste znali da se u svijetu, svakodnevno, konzumira oko 2,25 milijardi šoljica kafe? Tako je kafa danas jedno od najpopularnijih pića na svijetu. Ona simbolizuje svakodnevnu rutinu miliona ljudi širom planete, a njena aroma, ukus i efekti na organizam, čine je nezaobilaznim dijelom jutra mnogih ljudi.


Sadrži kofein, supstancu koja poboljšava budnost, koncentraciju i raspoloženje, pa se tradicionalno koristi za razbuđivanje i osvježavanje, ali i za socijalizaciju i druženje. U mnogim kulturama, popiti kafu s nekim znači izraziti poštovanje, prijateljstvo ili poslovnu saradnju.

Na tržištu kafe danas su najtraženije dvije vrste – Arabika i Robusta. Arabika je vrsta kafe koja je meka, ne pretjerano gorka i nježnija vrsta, dok je Robusta manje sofisticirana, jača, izdržljivija i otpornija vrsta biljke.

U procesu tretiranja, kada biljka kafe sazri, ubiru se zeleni plodovi koji se potom obrađuju i suše. Ta zelena zrna prže se na različitim temperaturama da bi se postigli željeni ukusi, nakon čega se melju. Čak i način i intenzitet mljevenja kafe utiču na njen ukus i način pripreme. Postoje različiti načini pripremanja, a najpoznatije su turska ili domaća kafa, filter kafa, espreso, instant i irska kafa. Svaka navedena vrsta ima svoje specifičnosti i pruža jedinstveni doživljaj uživanja, a ono što im je  posljednjih godina zajedničko, je da svaka od njih može biti i bez osnovnog sastojka – kofeina.

Fabrika5 scaled e1725557783522

Fabrika Coffee je bosanskohercegovački brend kafe vrhunskog kvaliteta, nastao prije nepune četiri godine iz čiste ljubavi prema kafi i njenom konzumiranju. Pokrenuta je od grupe ambicioznih ljudi koji su svoju strast za ovim napitkom i svoje vrijeme spojili i prvobitno uložili u obimno istraživanje samog tržišta kafe, u potrazi za najkvalitetnijim aromama ovog napitka u svijetu.

Nakon toga, osnovni cilj je bio da se na BH tržište donesu određene posebne i nove vrste kafe, novi okusi i arome, ali i najnoviji načini njene pripreme.

Počeci

Već na samom početku, od osnivanja u aprilu 2020. godine, kompanija pokreće proizvodni pogon i osposobljava laboratoriju koja obuhvata sve najsavremenije instrumente potrebne za ispitivanje kvaliteta zrna kafe, kao što su: mjerenje boje prženja (tzv.Probat Colorette), analizator vlage zrna, instrumenti za mjerenje rastvoriljivosti materije itd, a sve da bi proizveli i ponudili najbolji mogući kvalitet proizvoda na BH tržištu.

Nedugo potom, otvara se i prvi coffee shop u Banjaluci u kojem se služi kafa za ponijeti vrhunskog kvaliteta, a sve to spakovano je u jedan sasvim novi koncept ponude i konzumiranja kafe koji do tada nije bio viđen u BIH.

Prepoznatljivost

U segmentu pozicioniranja na tržištu Fabrika Coffe, od samog početka, stvara svoj sopstveni industrijski stil koji vrlo brzo postaje prepoznatljiv, sa veoma jasnom komunikacijom prema svojoj primarnoj ciljnoj grupi – konzumentima espresso kafe.

Fabrika Coffee u svojoj ponudi ima formirane četiri linije proizvoda, tzv. blenda: 30% Arabika – 70% Robusta (blend 1), 50% Arabika – 50% Robusta (blend 2), 80% Arabika – 20% Robusta (blend 3) i 100% Arabika (blend 4).

Pored blendova, Fabrika Coffee u ponudi ima i Singl Origin kafe kao što su: Columbia Narino Buesaco washed, Ethiopia Yirga, Kenya Microlot, Rwanda Kigeyo Organic, Guatemala Waykan, Jamaica Blue Mountian i domaću mljevenu kafu i beskofeinsku kafu, što je najšira ponuda kafe u BiH. 

Investiranje

Ulaganje u kvalitet proizvoda i angažovanje najboljih stručnjaka iz ove oblasti je konstantno, a jedan od sjajnih poteza kompanije je i angažman jednog od najpoznatijih svjetskih stručnjaka, bariste Saše Šestića. Riječ je o osvajaču titule najboljeg bariste poznatog “Australian Barista Championshipa”, za kojeg su danas i mnogi svjetski brendovi kafe u trci za angažmanom i znanjem koje nudi iz ove oblasti. Ovim potezom Fabrika Coffee otvorila je put za ozbiljnije širenje svog poslovanja kako na tržište BiH, tako i šire. Ono što je sigurno jeste činjenica, da ovakvom pozicijom ova kompanija počinje da utiče i na razvoj cjelokupnog ugostiteljstva u BiH, kako ponudom novih aroma kafe, različitih načina njene pripreme, tako i promovisanjem samog rituala ispijanja kafe. 

Fabrika7 scaled e1725557657570

Konstantno prateći nove trendove kompanija, u segmentu proizvodnje, danas raspolaže sa kapacitetom pakovanja od 900 kg kafe po satu i posjeduje tri degasing silosa, kapaciteta 400 kg, koji imaju ulogu ubrzavanja procesa odležavanja kafe. Time je, trenutno, umjesto ranijih 20 dana koji su bili potrebni za odležavanje kafe (procesa tokom kojeg zrno ispušta sve negativne efekte) sada potrebno samo 48 sati, što dodatno ubrzava cijeli proces proizvodnje i stvara uslove za brže širenje poslovanja kako na domaćem, tako i na ino tržištu.

Saradnja

Kompanija danas sarađuje i sa najpoznatijim svjetskim proizvođačima opreme za kafu kao što su: FAEMA, La Marzzoco, Fiorenzato, Mazzer, Giesen i San Remo. Sistemski se radi i na robotizaciji proizvodnje čiji je cilj da se, u skorijoj budućnosti, osposobi model koji bi omogućio samostalno obavljanje proizvodnje bilo koje vrste kafe što bi, svakako, ovu kompaniju svojim kapacitetima pozicioniralo na mjesto jednog od lidera u oblasti proizvodnje kafe u regionu.

Tokom 2023. godine ovaj brend se širi i regionalno pa pored BiH, gdje prodajom pokriva gradove kao što su: Sarajevo, Banjaluka, Mostar, Tuzla, Bihać i drugi, svoju mrežu prodajnih objekata Fabrika Coffee širi i na tržišta Crne Gore i Slovenije.

Rezultati

U prvoj polovini 2024. godine kompanija je ostvarila zavidnu prodaju od šest tona kafe mjesečno uz, trenutno, 350 prodajnih mjesta. Aktivnosti kompanije, do kraja ove godine, usmjerene su na intenzivno širenje prodaje na cjelokupno BH tržište i širenje u regionu.

Farbika3 scaled e1725557890417

Širenje poslovanja na nova tržišta postavljeno je kroz koncept franšiznog poslovanja gdje se saradnja, u tom dijelu, zasniva kako na prodaji kafe, tako i na ustupanju kompletne opreme: kafe-aparata, mlinova za kafu, filtera za vodu, opreme za tampiranje i zagrijavanje mlijeka, reklamnog materijala, obuke i ostalog, i to kroz ugovaranje u trajanju od pet godina. Danas kompanija, u tom dijelu, posluje kroz dva odvojena segmenta, sektore proizvodnje i prodaje koji su u okviru kompanije i fizički odvojeni.

Akademija za bariste

Poseban segment koji je u prethodnom periodu u okviru kompanije dodatno razvijen jeste najopremljeniji servis u BiH, ali i formiranje Akademije za bariste. Na Akademiju mogu da se prijave svi koji žele da steknu nova ili unaprijede postojeća znanja o kafi, što je do danas učinilo više od 1000 prijavljenih osoba iz BiH i regiona.

Sfera interesovanja kompanije za 2025. godinu jeste evropsko tržište, odnosno formiranje timova za prezentaciju brenda širom Evrope.