,

Da li kupci stvarno imaju osjećaj da su u centru našeg biznisa?

Ponekad, kada zastanemo i pogledamo u beskrajno more brojki, grafikona i rokova koji definišu naš svakodnevni poslovni život, lako možemo zaboraviti ko je prava zvijezda ove priče – naš kupac. Oni su kao svjetionici na horizontu koji usmjeravaju naše brodove kroz olujne vode tržišta.

Da li kupci stvarno imaju osjećaj da su u centru našeg biznisa?
Da li kupci stvarno imaju osjećaj da su u centru našeg biznisa?
,

Da li kupci stvarno imaju osjećaj da su u centru našeg biznisa?

Ponekad, kada zastanemo i pogledamo u beskrajno more brojki, grafikona i rokova koji definišu naš svakodnevni poslovni život, lako možemo zaboraviti ko je prava zvijezda ove priče – naš kupac. Oni su kao svjetionici na horizontu koji usmjeravaju naše brodove kroz olujne vode tržišta.


Vrijeme je da se zapitamo vidimo li stvarno taj poslovni svjetionik. Priče o tome kako je sitan gest pažnje u trgovini nekome uljepšao dan, podsjećaju nas da su upravo te sitnice one niti koje tkaju čvrsto tkivo lojalnosti.

Nekada, u doba trgovina na uglu, prodavač je znao ime svakog kupca, znao što mu treba i što je najvažnije, znao kako stvoriti osjećaj pripadnosti i domaćinske atmosfere. U digitalnom dobu, izgleda, da je taj ljudski dodir izgubljen. Ali istina je da danas, uz pomoć tehnologije, možemo obnoviti te duboke ljudske veze, pa čak ih i ojačati. Naš zadatak je usmjeriti brod u pravom smjeru, stupiti u kontakt s kupcem.

Međutim, svjesni smo i da su neki brodovi preveliki, prekompleksni da bi se mogli brzo okrenuti.Povratak tim osnovnim principima ne znači nužno odbacivanje novih tehnologija, već njihovu primjenu u službi čovjeka. Zamislite da uz pomoć umjetne inteligencije i analize podataka možemo ponovo uspostaviti atmosferu”male trgovine” u globalnom prostoru interneta. Da svakom kupcu možemo ponuditi lično iskustvo koje će ga učiniti posebno bitnim i cijenjenim.

Ovo putovanje počinje slušanjem – rijetkom i dragocjenom vještinom u svijetu gdje svi imaju potrebu da se njihovo mišljenje čuje i uvažava. Slušanje nam omogućuje da razumijemo šta naši kupci žele, šta im treba i kako se osjećaju. Izazov slušanja je i te kako prisutan, kako u poslovnom tako i u našem privatnom okruženju, gdje većina nema vremena,  ili te širine, da istinski sasluša sagovornika.

Takođe, moramo biti spremni prilagoditi se. Nažalost, svijet se ne vrti samo oko nas, a u poslovnom svijetu dobro znamo da je i konkurencija izuzetno velika i da je svakim danom sve veća i jača. Zatim, moramo biti svjesni da je svaki kupac svijet za sebe, stoga bi naša rješenja trebalo da budu prilagođena njihovim potrebama. I ovdje tehnologija nije naš gospodar, već sluga kojim upravljamo s osjećanjem i razumijevanjem. Ponovo se vraćam na činjenicu, da imamo moć usmjeriti naš brod.

averie woodard Av NirIguEc unsplash ilustracija za Bosko scaled e1717415831822


Posljednji korak je izgradnja zajednice. Ljudi smo, bića koja žele pripadati. Kada se kupci osjećaju kao dio nečeg većeg, transformišu se iz običnih kupaca u ambasadore našeg brenda. Zajednice možemo graditi na različite načine, ali uvijek u centru mora biti iskrena želja za povezivanjem i zajedničkim rastom. Važno je zajednicu graditi na pravim vrijednostima i biti izuzetno autentičan u cijelom procesu. Svaki naš kupac je medij, svaki naš kupac ima moć da nas uzdigne u nebo ili, u nekoliko minuta, izuzetno ugrozi naš brend, pa i naše poslovanje.

U svijetu u kojem se sve kreće zapanjujućom brzinom, važno je da se ne izgubimo u jurnjavi za uspjehom. Nijedan brod ne može neprestano da plovi punom brzinom i samo sa željom da što prije stigne na odredište. Prave priče, one koje nam dirnu srce i ostaju s nama, rađaju se u trenucima kada usporimo i odvojimo vrijeme za drugu osobu. Te priče nisu samo poglavlja u poslovnim knjigama. One su mape za izgradnju održivih, smisleno osmišljenih kompanija koje shvataju da je, na kraju, sve u ljudima. Za svaku kompaniju ključno je analizirati sve kontaktne tačke s kupcem i kroz njh pokušati ga razumjeti, komunicirati i graditi odnos s njim.

Kada sljedeći put budete razmišljali o tome kako da poboljšate svoje poslovanje, postavite sebi pitanje: “Da li moji kupci stvarno osjećaju da su u centru mog svijeta? ”  U svijetu koji se neprestano mijenja iskren odnos je ono što se, na kraju zaista, broji.