ANDREA TOMAŠEVIĆ KOLENDA: Nikada ne kopirajte druge, razvijajte vlastitu ličnost (FOTO)

Imidž, kako lični tako i kolektivni, uvijek je bio i ostao bitan pri odabiru škole, posla, doktora ili stolara. Isto tako, ozbiljni poslodavci vode računa koga će angažovati u svojoj kompaniji i ko će ih predstavljati kod klijenata. Društvene mreže omogućile su da lični brending bude vidljiviji, da se ljudi lakše i brže promovišu.

ANDREA TOMAŠEVIĆ KOLENDA: Nikada ne kopirajte druge, razvijajte vlastitu ličnost (FOTO)
ANDREA TOMAŠEVIĆ KOLENDA: Nikada ne kopirajte druge, razvijajte vlastitu ličnost (FOTO)

ANDREA TOMAŠEVIĆ KOLENDA: Nikada ne kopirajte druge, razvijajte vlastitu ličnost (FOTO)

Imidž, kako lični tako i kolektivni, uvijek je bio i ostao bitan pri odabiru škole, posla, doktora ili stolara. Isto tako, ozbiljni poslodavci vode računa koga će angažovati u svojoj kompaniji i ko će ih predstavljati kod klijenata. Društvene mreže omogućile su da lični brending bude vidljiviji, da se ljudi lakše i brže promovišu.


Jedan takav primjer je i Andrea Tomašević Kolenda. Diplomirani novinar, dugogodišnja novinarka i urednica nekoliko magazina. Vlastiti blog pokrenula je prije sedam godina, a sadržaj koji kreira odnosi se na majčinstvo. U kratkom periodu privukla je pažnju javnosti. U online svijetu poznata je kao Enina mama.

-Lični brend za koji bih mogla reći da je uspješan, obično se sastoji od kombinacije faktora, uključujući autentičnost, dosljednost, strast prema onome što radite, jasnu komunikaciju svojih vrijednosti i ciljeva, kao i sposobnost da se prilagodite promjenama i izazovima. Takođe, bitno je imati jasnu viziju i ciljeve i kontinuirano raditi na razvoju svojih vještina i znanja da bi se neka osoba istakla u svom polju. Konačno, važno je graditi pozitivne odnose sa svojom publikom i partnerima i biti otvoren za saradnju i novo iskustvo – navodi Andrea u intervjuu za “Brend magazin”.

Kako se lični brending razvijao s pojavom društvenih mreža?

S pojavom društvenih mreža lični brending je doživio značajnu evoluciju. Društvene mreže omogućile su pojedincima da direktno komuniciraju sa svojom publikom, izgrade svoju online prisutnost i promovišu vještine i znanja na globalnom nivou. Takođe, društvene mreže su nam omogućile bržu i efikasniju razmjenu informacija, što je olakšalo širenje ličnog brenda i povećalo dostupnost informacija o pojedincu. One su pojedincima omogućile da se povežu sa osobama koje slično misle, izgrade zajednicu oko svog ličnog brenda i ostvare saradnju s potencijalnim partnerima i klijentima. Sve ovo zajedno, društvene mreže čini moćnim alatom za lični brending i omogućava pojedincima da se istaknu i ostvare uspjeh u svom polju.

Važnost online reputacije

Koje su najčešće greške pri izgradnji ličnog brenda?

Smatram da najčešće greške koje ljudi prave pri izgradnji ličnog brenda podrazumijevaju nedosljednost u komunikaciji svojih vrijednosti i ciljeva, nedostatak autentičnosti i originalnosti, nedovoljno poznavanje svoje ciljne publike, nedostatak kontinuiranog rada na razvoju svojih vještina i znanja, nedostatak planiranja i strategije i nedostatak brige o svojoj online reputaciji. Takođe, ljudi često prave grešku zbog nedovoljnog angažovanja sa svojom publikom i nedostatka otvorenosti za povratne informacije i saradnju.

Kako lični brend može pomoći nekom ko traži posao?

Može pomoći i to u značajnoj mjeri. Prvo, izgradnja jakog ličnog brenda može pomoći pojedincu da se istakne među konkurentima i privuče pažnju poslodavaca. Kroz jasnu komunikaciju svojih vještina, znanja i iskustva, možemo pokazati svoju vrijednost i doprinos koji možemo donijeti kompaniji. Takođe, lični brend može pomoći pojedincu da se poveže sa relevantnim ljudima i poslodavcima putem društvenih mreža i profesionalnih platformi, kao što je npr. LinkedIn. U konačnici, smatram da jak lični brend može pomoći pojedincu da izgradi povjerenje i reputaciju kao stručnjak u svom polju, što može olakšati proces traženja posla i privlačenje prilika za napredovanje u karijeri.

Da li je lični brend isto toliko važan za preduzetnike i slobodne profesije, kao i za one koji rade po ugovoru?

Tu nema razlike. Lični brend može biti ključni faktor za uspjeh poslovanja preduzetnika, jer pomaže u izgradnji povjerenja sa klijentima, privlačenju novih poslovnih prilika i razlikovanju od konkurencije. S druge strane i za slobodne profesije, poput advokata, doktora, umjetnika, lični brend može biti ključan faktor za uspjeh. Izgradnja prepoznatljivog i autentičnog ličnog brenda može pomoći profesionalcima da se istaknu u svojoj oblasti, privuku nove klijente, izgrade reputaciju stručnjaka i ostvare dugoročni uspjeh u svojoj karijeri. Jednako je važan za sve, bez obzira na koji način posluju.

Jasni ciljevi

Šta biste savjetovali nekome ko je tek u fazi razvoja svog ličnog brenda?

Nekome ko tek razvija svoj lični brend savjetovala bih da prvo provede duboko samoopažanje, radi boljeg upoznavanja sebe, svojih vještina, talenata, vrijednosti i ciljeva. Potrebno je jasno definisati šta vas čini jedinstvenim i kako to možete iskoristiti da se istaknete u svojoj oblasti. Takođe, važno je postaviti jasne ciljeve i strategiju za izgradnju svog ličnog brenda i redovno pratiti napredak i prilagođavati strategiju prema potrebama.

Pored toga, savjetovala bih aktivno korištenje društvenih mreža i online platformi da bi promovisali svoj lični brend, izgradili svoju prisutnost i povezali se s relevantnim ljudima u svojoj oblasti. Takođe, važno je da budete dosljedni u svojoj komunikaciji, autentični i otvoreni i da se kontinuirano usavršavate i razvijate svoje vještine i znanja, da biste ostali relevantni i konkurentni.

Konačno, osoba koja je u fazi razvoja svog ličnog brenda ne bi trebalo da zaboravi da je proces izgradnje ličnog brenda dugotrajan i da zahtijeva strpljenje, predanost i kontinuirani rad na sebi i svojoj karijeri. Važno je da ostanete motivisani i uporni i  da vjerujete u sebe i svoje potencijale da biste ostvarili svoje ciljeve i ambicije.

Koje alatke i platforme preporučujete za izgradnju i promociju ličnog brenda?

Na prvom mjestu je korištenje platformi poput: LinkedIn, Instagram, Twitter, Facebook ili Youtube, jer pomaže da izgradite svoju online prisutnost, povežete se s relevantnim ljudima u svojoj oblasti i promovišete svoje vještine i znanja.

Pored toga, imati profesionalnu web stranicu na kojoj možete predstaviti svoj rad, projekte, usluge i kontakt informacije ključno je za izgradnju ličnog brenda i privlačenje potencijalnih klijenata ili poslodavaca.

Isto tako, učestvovanje u online kursevima, radionicama i konferencijama može vam pomoći da unaprijedite svoje vještine, steknete nova znanja i povežete se sa stručnjacima u svojoj oblasti.

Ne bih zanemarila ni redovno učestvovanje u profesionalnim događajima, meet-up grupama, webinarima i drugim aktivnostima za networking.

Kako uskladiti autentičnost sa strategijom u ličnom brendingu?

Iskreno smatram da je važno da se prilikom kreiranja strategije držite svojih vrijednosti i autentičnosti i da se usredsredite na ono što je istinski važno za vas. Nikada ne pokušavajte da se prilagodite ili da kopirate druge, već se fokusirajte na razvijanje svoje jedinstvene ličnosti i brenda. Autentičnost će vam pomoći da izgradite povjerenje sa svojom publikom i da se istaknete u moru konkurencije, dok će dobro osmišljena strategija pomoći da ostvarite svoje ciljeve i ambicije.

Šta mislite o budućnosti ličnog brendinga?

Sa sve većom digitalizacijom i povezanošću putem društvenih mreža i online platformi, pojedincima će biti sve lakše da izgrade svoj lični brend i promovišu svoje vještine, znanja i vrijednosti. Kako se tržište rada mijenja, tako i ulaganje u lični brend postaje sve važnije i sve konkurentnije. Vjerujem da će lični brending postati još važniji za uspjeh u karijeri u budućnosti i da će se sve više pojedinaca okretati ka izgradnji svog brenda da bi se istakli u svojoj oblasti i ostvarili svoje ciljeve.