Uspješna prva polovina godine za Atlantic Grupu: Rast prihoda od prodaje i profitabilnosti      

Atlantic Grupa je u prvoj polovini 2024. godine zabilježila prihod od prodaje u iznosu od 512,5 milijona evra, što u odnosu na isti period prošle godine predstavlja rast od 11,5 odsto. Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) porasla je 29,2 posto na 57,4 miliona evra, dok je neto dobit porasla 16,5 odsto i iznosi…

Uspješna prva polovina godine za Atlantic Grupu: Rast prihoda od prodaje i profitabilnosti      
foto: freepik

Uspješna prva polovina godine za Atlantic Grupu: Rast prihoda od prodaje i profitabilnosti      

Atlantic Grupa je u prvoj polovini 2024. godine zabilježila prihod od prodaje u iznosu od 512,5 milijona evra, što u odnosu na isti period prošle godine predstavlja rast od 11,5 odsto. Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) porasla je 29,2 posto na 57,4 miliona evra, dok je neto dobit porasla 16,5 odsto i iznosi…


-Atlantic Grupa nastavlja ostvarivati odlične poslovne rezultate, pri čemu je rast profitabilnosti nadmašio snažan rast prodaje u gotovo svim poslovnim i distribucijskim područjima. Uprkos rastu cijena kakaa i sirove kafe, većim ulaganjima u zaposlene i marketinške aktivnosti, prodajni rezultati omogućili su snažan rast profitabilnosti. Akvizicija društva Strauss Adriatic obilježila je ovu godinu, a napredak integracije u Atlantic Grupu još jednom dokazuje kompanijsko iskustvo u akvizicijama i postakvizicijskim sinergijama – istakao je predsjednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi. 

Atlantic Grupu, kako kaže, posebno vesele nagrade za ESG lidera u Sloveniji i Srbiji, koje još jednom potvrđuju predanost održivom razvoju. – Nastavljamo s intenzivnim kapitalnim ulaganjima i inovacijama, a posebno mjesto zauzima lansiranje Argete Meatless i Boom Box smoothija i krekera. Ostajemo fokusirani na dalji uspješan i održivi rast u narednom periodu- poručio je Tedeschi. 

Kafa, Pića i Delikatesni namazi prednjače u rastu

Najveći rast ostvarila su Strateška poslovna područja (SPP) Kafa (19,2 odsto), Pića (10,2  odsto) i Delikatesni namazi  (10,1 odsto). Kafa kao najveća pojedinačna kategorija učestvuje u ukupnom prihodu s 21,8 odsto. U distribuciji prednjače Strateško distribucijsko područje (SDP) Sjeverna Makedonija s rastom od 12,4 odsto, te Hrvatska s rastom od 9,3 odsto.U ukupnoj prodaji Atlantic Grupe vlastiti brendovi čine 63,2 odsto, apotekarsko poslovanje 9 odsto, dok principalski brendovi učestvuju s 27,8 odsto prihoda od prodaje.

Ključna poslovna ostvarenja

Atlantic Grupa je u prvom polugodištu 2024. godine ostvarila nekoliko ključnih poslovnih ostvarenja. Zaključena je akvizicija Strauss Adriatica, čime su brendovi Doncafe i C kafa pridruženi portfoliu, zajedno s modernim proizvodnim pogonom u Šimanovcima i 220 zaposlenih. Kompanija je prepoznata kao ESG lider u Sloveniji i Srbiji, osvajajući nagrade za tranziciju prema cirkularnoj ekonomiji i obrazovne programe, te je dobila certifikat „Equal Pay Champion“ koji se dodjeljuje kompanijama koje su posvećene jednakom plaćanju svojih zaposlenika za jednak rad, te jednakim karijernim prilikama bez obzira na pol.

Na osnovu odluke odluke Skupštine društva, isplaćena je dividenda od 1,20 evra po dionici, što čini više od 50 odsto konsolidirane godišnje dobiti, čime se dodatno potvrđuje stabilnost kao i nastavak prošlogodišnjeg uspjeha poslovanja Atlantic Grupe  i u prvom polugodištu ove godine.