Ulaganje u programe za osnaživanje mladih ključno je za razvoj njihovih vještina, samopouzdanja i sposobnosti da se nose s izazovima modernog društva. Ljetne prakse, prakse uopće, interaktivne radionice i edukacije kao i online edukacije pokazuju se kao sjajni modeli, koji uz znanja i vještine mladima nude priliku da kreiraju svoje mreže neophodne za uspješnu navigaciju kroz složen savremeni poslovni svijet. Veliki broj kompanija u svijetu uključio je u svoje strateške odrednice i u svoje strategije društvene odgovornosti aktivnosti usmjerene na osnaživanje mladih.
Kako Coca-Cola HBC B-H Sarajevo osnažuje mlade u BiH
Radoznalost, volja da se razvijaju praktične vještine, iskoriste prilike i utiče na lični napredak i bolje mogućnosti, spremnost da ulože vrijeme kako bi se lakše snašli na tržištu rada – samo su neke od osobina koje karakterizuju hiljade mladih koji su prošli kroz Coca-Coline programe osnaživanja Youth Empowered.
Coke Summership je program ljetnih praksi koji je Coca-Cola HBC B-H Sarajevo ponudila mladima 2016. godine. S više od hiljadu prijava iz cijele Bosne i Hercegovine sam proces selekcije imao je edukativne komponente, a za one koji su imali priliku da rade u stvarnom poslovnom okruženju, podržani od mentora i od kompanije, najbolji početak za razvoj karijere.
”Za mene je Coke Summership bio najvažnije životno iskustvo dosad, koje me je navelo da prepoznam važnost organizovanosti. Ovo je ujedno bio veliki korak za moju profesionalnu karijeru, jer sam zahvaljujući odličnim mentorima savladao vještine važne za posao. To mi je dalo prednost u odnosu na ljude mojih godina i još važnije, priliku da nastavim karijeru u Coca-Coli HBC B-H Sarajevo. Od pripravnika do sadašnje pozicije promijenio sam šest pozicija. Kroz razvoj ličnih i poslovnih vještina, uz podršku kompanije i holistički pristup osnaživanja ljudi u timu pojačavao sam svoje prednosti i snage, a usavršavanjem snaga unapređivao sam slabije. Sad već osmu godinu nakon Coke Summershipa radim i napredujem u Coca-Coli”, kaže Enis Papić, voditelj prodajnog tima Coca-Cole HBC B-H Sarajevo.
On naglašava da uvijek motiviše mlade da koriste sve prilike za sticanje novih znanja i vještina. Coca-Colina podrška mladima u BiH je nacionalni program kompanije Coca‑Cola HBC B-H Sarajevo, koji od 2017. godine prepoznaje, razvija, osnažuje i motiviše učesnike na uspjeh, čineći ih konkurentnijim na tržištu rada. Program je u proteklim godinama obuhvatio skoro 4.000 mladih iz cijele BiH. Iako su primarno namijenjeni mladima od 18 do 35 godina, module mogu poslušati svi. Cilj programa je da nastavi razvijati, jačati i motivisati na uspjeh učesnike, čineći ih konkurentnijim na tržištu rada.
Program je dostupan putem tek nekoliko klikova na linku https://bit.ly/CCPM2024, a sastoji se od tri online modula, u okviru kojih će zainteresovani saznati o temama: upravljanje vremenom, mentalno zdravlje te poslovno pregovaranje. Teme predstavljaju iskusni predavači prof. dr. psihologije Ivana Zečević, profesorica na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Banjoj Luci i Nikola Kužet, ekonomista, inženjer industrijske organizacije i master menadžer na programu Marketing menadžment.
“Tokom Coca-Coline podrške mladima usvojio sam znanja i vještine potrebne za prezentaciju ideje i za intervju za posao. To mi je bilo jako korisno kasnije jer sam spoznao sam da imam dara i za javni nastup, na šta ranije nisam obraćao pažnju. Program mi je pomogao u značajnoj mjeri prilikom pronalaska prvog posla, a znanja o načinu prezentacije ideje koja sam usvojio na obuci i dan danas redovno upotrebljavam,” kaže Nermin Topovčić, mladi evropski ambasador u WeBalkans.
Raise the Bar Youth dio je projekta Raise the Bar, kojim Coca-Cola podržava svoje partnere u turizmu i ugostiteljstvu u odgovoru na izazove s kojima se susreću u potrazi za osposobljenim i kvalifikovanim osobljem, te povećanjem vlastite konkurentnosti i održivosti. Budući kuvari, konobari, slastičari, ugostiteljski tehničari, kulinarski tehničari na radionicama se tokom dva školska časa upoznaju s komunikacijskim vještinama važnim za funkcionisanje u timu, te poslovnim vještinama i samozapošljavanjem. Dodatno, cilj projekta Raise the Bar Youth je uticati na povećanje zainteresovanosti mladih za ostajanje u profesijama u ugostiteljstvu, kroz unapređenje kvaliteta sektora i poboljšanje ugleda i reputacije ovih profesija.
”Raise the Bar je projekt kojim se kod srednjoškolaca dodatno radi na razvoju nekoliko važnih kompetencija za 21. vijek. Riječ je o socio-emocionalnim vještinama, posebno komunikaciji, kao i preduzetničkim vještinama. Stručnost nije dovoljna da bi danas jedan profesionalac na tržištu rada našao posao, kao ni da bi na njemu opstao. Zato je bitno raditi s mladim ljudima na razvoju kompetencija, koje im upravo u ovom području i pomažu. Podučava ih se kako da uspostavljaju i održavaju kontakte s ljudima, kao i na koji način da efikasno riješe konfliktne situacije,” kaže prof. dr Ivana Zečević, jedna od predavačica u projektu.
Svjetski dan vještina mladih obilježava se već deset godina, od kada je Generalna skupština Ujedinjenih nacija 2014. godine proglasila 15. juli Svjetskim danom vještina mladih kako bi proslavila strateški značaj osposobljavanja mladih ljudi s vještinama za zapošljavanje, dostojanstven rad i preduzetništvo i za rješavanje globalnih izazova i unapređenje održivog razvoja.
Važno je podsjetiti se, pogotovo na Svjetski dan vještina mladih, da osnaživanjem mladih kroz pružanje prilika za razvoj njihovih vještina doprinosimo prosperitetnoj i održivoj budućnosti.