“Umor od luksuza” Troje najbogatijih Francuza ostalo bez 700 milijrdi dolara ove godine

Troje najimućnijih Francuza izgubilo je zajedno 70 milijardi dolara zbog promjena na tržištu luksuzne robe. Najveći francuski milijarderi Bernar Arno, Fransoaz Betankur Mejers i Fransoa Pino, su ove godine izgubili toliku vrijednost svog bogatstva zbog pada potražnje za luksuznom robom i političke nestabilnosti koja je ograničila potrošnju kupaca.

“Umor od luksuza” Troje najbogatijih Francuza ostalo bez 700 milijrdi dolara ove godine
foto: freepik/marymarkevich

“Umor od luksuza” Troje najbogatijih Francuza ostalo bez 700 milijrdi dolara ove godine

Troje najimućnijih Francuza izgubilo je zajedno 70 milijardi dolara zbog promjena na tržištu luksuzne robe. Najveći francuski milijarderi Bernar Arno, Fransoaz Betankur Mejers i Fransoa Pino, su ove godine izgubili toliku vrijednost svog bogatstva zbog pada potražnje za luksuznom robom i političke nestabilnosti koja je ograničila potrošnju kupaca.


Kompanija LVMH (Hermes-Jul Viton) Bernara Arnoa, kozmetički gigant Loreal u vlastništvu Betankur Mejers i firma Kering koju kontroliše Pino, spadaju među najveće ovogodišnje gubitnike berze u Parizu. Samo akcije Keringa, vlasnika brenda Guči, su od početka godine pale za čak 41 odsto, prenosi Blumberg.

Očekivalo se da će kineski potrošači, svjetski vodeći ljubitelji skupog i brendiranog, u 2024. biti pokretač rasta prodaje, ali ova predviđanja se nisu ostvarila, prokomentarisala je mendžerka fondova u finansijskoj grupaciji Edmon de Rotšild, Arijana Hajat.
Prema njenom mišljenju, na tržištu postoji i određeni „umor od luksuza“ nakon tri godine izuzetnog rasta potražnje koji je krenuo u vrijeme epidemije korone.

Kineski kupci su trošili manje nego što se prognoziralo, a nestabilna politička scena u Francuskoj je umanjila interes investitora za imovinu te zemlje.

Prodaja luksuzne robe i kozmetike je porasla nakon pandemije virusa korona kada su potrošači imali više novca za trošenje posle lokdauna, ali sada se taj trend preokrenuo.

Član investicionog komiteta kompanije Karminjak, Kevin Toze, smatra da se sektor luksuza počev od 2023. jednostavno „vraća u realnost“ nakon par veoma uspješnih godina.