Prema analizi minhenskog ekonomskog instituta Ifo, efekat prvenstva za njemačku privredu biće dodatna milijarda evra zahvaljujući stranim turistima, što je probližno 0,1 odsto ekonomskog učinka u tekućem, drugom kvartalu.
– U makroekonomskom smislu, ovakav tip velikih manifestacija ima srazmjerno mali efekat, sa izuzetkom turizma – rekli su stručnjaci instituta.
Oni su dodali da će dok traje turnir i njemački potrošači vjerovatno u kraćem periodu više potrošiti u ugostiteljstvu i maloprodaji, ali će zbog toga smanjiti izdatke u drugim oblastima, tako da će to na ukupnu ličnu potrošnju jedva uticati.
To sugerišu, prema njihovoj analizi, i iskustva sa Svjetskog prvenstva u fudbalu 2006. koje je takođe održano u Njemačkoj, kada su u početku dolasci i noćenja stranih gostiju porasli za po 25 odsto, prenosi Beta.
Prema tom modelu, istraživači Ifo računaju da će tokom ovogodišnjeg prvenstva u Njemačkoj biti 600.000 stranih gostiju i 1,5 miliona noćenja više, što će se odraziti na porast izvoznih usluga, odnosno usluga koje domaći državljani pružaju strancima, uglavnom u sektoru ugostiteljstva.
– Taj efekat je, međutim, kratkog vijeka, tako da će obim eksportnih usluga po odlasku turista u trećem kvartalu ponovo pasti i vjerovatno se zadržati na sadašnjem nivou – rekli su stručnjaci Ifo.
Ukupni bruto domaći proizvod Njemačke u 2023. godini bio je 4.122,21 milijardi evra.
Evropsko prvenstvo u fudbalu održava se u Njemačkoj. Traje mjesec dana, od 14. juna do 14. jula ove godine kada je predviđeno da se odigra finalna utamica.
Nagradni fond je nepromijenjen u odnosu na prethodni kontinentalni turnir, a UEFA dijeli ukupno 331 milion evra. Svaka reprezentacija će već samim plasmanom na Euro 2024 zaraditi 9,25 miliona evra.
Maksimalni iznos koji evropski prvak može zaraditi ako ostvari sve tri pobjede u grupi je 28,25 miliona evra.