Biznis kao most: Lideri privrede poručuju – Investirati u ljude i razvoj

Tri lidera, tri vizije – Petar Ćorluka, Senad Džambić i Aleksandar Kremenović dijele misli o odgovornosti, povjerenju i ulozi biznisa u povezivanju ljudi i ideja.

Biznis kao most: Lideri privrede poručuju – Investirati u ljude i razvoj
Biznis kao most: Lideri privrede poručuju – Investirati u ljude i razvoj

Biznis kao most: Lideri privrede poručuju – Investirati u ljude i razvoj

Tri lidera, tri vizije – Petar Ćorluka, Senad Džambić i Aleksandar Kremenović dijele misli o odgovornosti, povjerenju i ulozi biznisa u povezivanju ljudi i ideja.


U vremenu kada Bosnu i Hercegovinu napušta veliki broj radnika, najuspješniji bh. privrednici poručuju – spas se nalazi u domaćim resursima, ljudima i konstantnim ulaganjima u razvoj. Tokom Alpha Talks panel-diskusije pod nazivom „Biznis kao most“, koju je organizovala Alphabet Group, u fokusu je bio dijalog o domaćoj ekonomiji, zadržavanju radne snage i nužnosti saradnje poslovne i političke zajednice.

Pred brojnom poslovnom publikom u Banjaluci, svoje vizije i iskustva podijelili su:

  • Senad Džambić, vlasnik kompanije Bingo,
  • Petar Ćorluka, osnivač Violete,
  • Aleksandar Kremenović, osnivač MF grupe.

Tri imena, sedam milijardi KM i 34.000 radnika

Značaj ovih poslovnih sistema ogleda se ne samo u njihovim prihodima – koji premašuju sedam milijardi KM godišnje – već i u činjenici da zapošljavaju više od 34.000 ljudi širom BiH.

Senad Džambić: Reinvestirati u BiH – bez kalkulacija

„Mi smo u 30 godina puno zaradili i sve smo reinvestirali u BiH. Nikada nisam marku iznio izvan zemlje,“ naglasio je Senad Džambić, podsjećajući publiku da je karijeru započeo kao fizički radnik u rudniku.
Dodaje da je tajna uspjeha u zdravlju, dobrim saradnicima i radnicima koji su zadovoljni, a ključni cilj Binga je ostao isti – staviti bh. proizvode na police svojih prodavnica.

Uprkos izazovima i upozorenjima da je poslovanje u BiH nesigurno, Džambić ostaje pri stavu:

„Gdje je sigurno? Svuda su šanse – samo ih treba prepoznati i raditi.“

Poseban fokus stavlja na ulaganje u zaposlenike – Bingo je u posljednje tri godine podijelio po 1.000 KM svakom zaposleniku, što kompaniju godišnje košta 15 miliona KM.

„Gazde treba da se zadovolje s manje dobiti“, poručuje.

Petar Ćorluka: Ako je moguće u Grudama, moguće je svuda

Vlasnik kompanije Violeta, Petar Ćorluka, podijelio je razmišljanje da su strpljenje i prepoznavanje šansi ključne odlike uspješnih preduzetnika.

„Nekad je neznanje prednost – da znamo šta nas čeka, ne bismo ni krenuli tim putem.“

Kao primjer ističe Lasta tvornicu, koju je iz „pepela“ podigao s ulaganjima od 40 miliona KM.

„Danas s manje ljudi proizvodimo više – zahvaljujući modernizaciji.“

Ćorluka je snažno govorio i o potrebi povećanja neto plata i stvaranja ambijenta za povratak ljudi iz inostranstva.

„Naši ljudi znaju jezike, tehnologije i žele se vratiti ako se osjećaju cijenjeno. BiH ne treba jeftinu stranu radnu snagu – treba dobru organizaciju.“

Istakao je i potrebu za reformom obrazovanja, ukazujući na važnost dualnog sistema koji spaja praksu i teoriju.

„Sve što nije primijenjeno – nema vrijednost.“

Aleksandar Kremenović: Ljudski kapital je osnovni kapital

Osnivač MF grupe, Aleksandar Kremenović, naglašava da finansijski sektor u BiH prati uspješne klijente i spreman je podržati njihov razvoj.

„Organizacija i upravljanje su najveći izazovi, jer s rastom dolazi potreba za većom pažnjom svakom saradniku.“

Kao ključan izazov prepoznaje promjene na tržištu rada, ukazujući na važnost brzog prilagođavanja i zadržavanja osnovnih radnih navika kod novih generacija.

„Ako se ne prilagodimo, bićemo primorani uvoziti radnu snagu samo da očuvamo poslovne sisteme.“

Takođe, poziva na udruživanje domaćih privrednika u borbi protiv prodora velikih međunarodnih grupacija na tržište BiH.

IMG 0029 scaled
3 scaled
IMG 0159 scaled
IMG 0430 scaled
IMG 0156 scaled
IMG 0483 scaled

Poruka privrednicima i političarima: U cipelama radnika

Svi govornici jasno su naglasili da privrednici i političari moraju zajednički raditi na stvaranju boljeg ambijenta za život i rad.
Džambić direktno poručuje:

„Gazde treba da se stave u cipele radnika, a političari da prestanu sa podjelama koje nas usporavaju. Mi privrednici možemo zajedno – zašto ne možemo svi?“

Ćorluka dodaje:

„Radnicima je najbolje tamo gdje su im korijeni – a naša je obaveza da im ovdje bude najbolje.“

Kao posebne izazove, svi učesnici ističu preopterećen javni sektor, visoka poreska opterećenja, sivu ekonomiju i nerazvijenost institucionalne podrške.

Alpha Talks – platforma dijaloga i saradnje

Zaključnu poruku dao je Gojko Rodić, direktor Alphabet Groupa, naglasivši da je cilj događaja bio osnažiti dijalog i izgraditi povjerenje kroz konkretne primjere uspjeha.

„Alpha Talks nije samo događaj – to je platforma koja poručuje da se domaći potencijali mogu realizovati samo kroz stabilnost, saradnju i odgovorno liderstvo.“