Odrastao sam u Škofjoj Loki, u blokovskom naselju Frankovo, gdje je većina stanovnika radila u lokalnim fabrikama. Već sa 14 godina shvatio sam da moram početi da radim, ako želim nove pantalone ili patike. Moje prvo zaposlenje bilo je pranje sudova u gostioni PR Ljubci. Ova iskustva su me naučila vrijednosti teškog rada i upornosti. Tokom srednje škole i studija radio sam neprestano. Zadnju godinu studija turizma radio sam u pekari Peks i prosječno imao 150 radnih sati mjesečno.
Moje prvo pravo zaposlenje bilo je u Kompasu, gdje sam započeo praksu. Uvijek sam imao dobar osjećaj za rad s ljudima i brzo sticao njihovo povjerenje. Iako sam bio uspješan, vremenom sam shvatio da sam “zaglavljen” u zoni komfora. Posao više nije predstavljao izazov, a moje inicijative često su nailazile na gluve uši. Nakon rođenja ćerke Zale 2015. godine, odlučio sam da napustim Kompas i potražim novu priliku.
Nakon nekoliko mjeseci traženja, dobio sam dvije ponude: iz Fructala i Radija Center. Odlučio sam se za Radio Center kao direktor marketinga, uprkos tome što nisam imao iskustva u marketingu medija. Iako sam bio uspješan, nakon godinu dana dobio sam otkaz. Umjesto da se obeshrabrim, aktivirao sam se i u roku od 24 sata pozvao pet klijenata s kojima sam radio na Centru. Od njih pet, četvoro mi je ponudilo posao. Tada sam zaista shvatio značaj umrežavanja. Ono što sam izgradio za godinu dana donijelo je plodove.
Izgradnja ličnog brenda
Moja priča isprepletena je životnim iskustvima i ključnim elementima ličnog brenda. Svaki korak, svako iskustvo me je oblikovalo i pomoglo u izgradnji mog ličnog brenda.
Samospoznaja
Prvi korak u razvoju snažnog ličnog brenda jeste samospoznaja. Moramo razumjeti šta nas motiviše, koje su naše vrijednosti, strasti i ciljevi. To će biti osnova na kojoj ćemo graditi svoj brend.
Jasna vizija i strategija
Moramo odrediti kakav trag želimo ostaviti i koju vrijednost želimo donijeti svojoj mreži i široj zajednici. Trebamo razviti strategiju kako ostvariti tu viziju, uključujući određivanje ciljne publike koju želimo dosegnuti.
Komunikacija i sadržaj
Naša komunikacija i sadržaj koji dijelimo trebalo bi da odražavaju našu ličnost i profesionalne ciljeve. Budimo autentični i dosljedni u porukama koje šaljemo uživo ili putem raznih platformi.
Umrežavanje i povezivanje
Aktivno umrežavanje i povezivanje sa stručnjacima iz industrije i izvan nje, ključno je za širenje ličnog brenda. Svaka interakcija prilika je da ostavimo pozitivan utisak i ojačamo svoj brend.
Lični razvoj i učenje
Naš lični brend se razvija s nama. Stalno učenje, sticanje novih vještina i unapređenje postojećih, ključni su za održavanje relevantnosti i privlačnosti našeg brenda.
Deset zakona ličnog brenda
- Zakon autentičnosti: Biti autentičan znači biti vjeran samom sebi, svojim vrijednostima i uvjerenjima u svim situacijama. Naša autentičnost je temelj na kojem gradimo povjerenje i kredibilitet u svojoj mreži.
- Zakon samopouzdanja: Samopouzdanje odražava kako vidimo sebe i kako vjerujemo da nas drugi vide. Pozitivno samopouzdanje ključno je za uspostavljanje jakih i pozitivnih odnosa, jer se odnos prema sebi odražava u interakcijama s drugima.
- Zakon percepcije: Percepcija je način na koji nas drugi doživljavaju. To je kombinacija naših djela, komunikacije i ponašanja. Upravljati percepcijom znači svjesno uticati na to kako nas drugi vide, radi stvaranja pozitivnog utiska.
- Zakon energije: Energija koju emitujemo ima snažan uticaj na ljude oko nas. Pozitivna energija privlači, dok negativna odbija. Naša energija je ključna za uspostavljanje jakih veza.
- Zakon radoznalosti: Radoznalost podstiče učenje i rast. Biti radoznao o ljudima i svijetu oko nas znači da smo otvoreni za nove ideje, različite perspektive i prilike za dublje povezivanje.
- Zakon slušanja: Aktivno slušanje znači da smo potpuno prisutni i usredsređeni na sagovornika. Pokazati da zaista slušamo, znači da cijenimo sagovornika i gradimo čvrste temelje za međusobno povjerenje.
- Zakon sličnosti: Ljudi se prirodno povezuju sa osobama koje dijele naše vrijednosti i interese. Identifikovanje zajedničkih tačaka pomaže jačanju veza i podstiče dugoročnu saradnju i prijateljstvo.
- Zakon davanja: Davanje bez očekivanja, jača odnose i stvara kulturu međusobne podrške. Kada dajemo, stvaramo vrijednost za svoju mrežu i time jačamo svoj lični brend.
- Zakon karme: Karma, u kontekstu umrežavanja, naglašava da dobra djela i pozitivni doprinosi zajednici vode do pozitivnih rezultata. Pristup “što daš, to i dobiješ” temelj je uspješnog umrežavanja.
- Zakon kredibiliteta, pouzdanosti i povjerenja: Biti kredibilan, pouzdan i dostojan povjerenja, temelj je čvrstih profesionalnih i ličnih odnosa. Sposobnost da održimo obećanja i budemo dosljedni u svojim djelima, učvršćuje naš lični brend, kao nekoga na koga se može osloniti.
Značaj ličnog brenda
Razumijevanje i svijest o vlastitom ličnom brendu od suštinske su važnosti za svakoga ko želi da uspješno korača kroz profesionalni i lični život. Kroz godine sam naučio koliko je važno biti autentičan i dosljedan u svojim djelima i komunikaciji. Moj lični brend je odraz mojih vrijednosti, strasti i napornog rada.
Iz mojih iskustava:
- Autentičnost: Uvijek sam bio vjeran sebi i svojim vrijednostima. To mi je pomoglo da izgradim povjerenje i kredibilitet u svojoj mreži.
- Samopouzdanje: Pozitivno samopouzdanje omogućilo mi je da se lakše povežem s drugima i uspostavim jake odnose.
- Percepcija: Svijest o tome kako me drugi doživljavaju, pomogla mi je da svjesno utičem na njihov utisak o meni.
- Energija: Pozitivna energija privlačila je prave ljude u moj život i jačala moje veze.
- Radoznalost: Radoznalost me je podsticala na stalno učenje i rast, što je bilo ključno za moj lični i profesionalni razvoj.
Moja priča je dokaz da svako, bez obzira na početnu tačku, može izgraditi snažan lični brend. Ključno je da se aktiviramo, prevaziđemo strahove i istrajemo na putu ka uspjehu. Umrežavanje nije samo poslovni alat, već životni stil koji nam otvara vrata ka novim prilikama i ličnom rastu. Neka vam moja priča posluži kao inspiracija da svoju budućnost preuzmete u svoje ruke i svoj lični brend počnete da gradite već danas.