Mnogi meteorolozi širom svijeta, zbog tih činjenica, izgradili su lični brend kojem publika vjeruje. Tako je i kod nas.
Za ime Nedim Sladić svi su čuli, a sami mediji su stvorili formulaciju “Sladić najavljuje”. Njegove objave o prognozi vremena na društvenim mrežama imaju veliku vidljivost i citiraju ga svi mediji. Ako slučajno ima onih koji ne znaju, riječ o dvadesetsedmogodišnjem meteorologu iz Sarajeva koji, neskriveno, pokazuje strast za naukom o Zemljinoj atmosferi i promjenama u njoj. Trenutno je angažovan na TV Nova BiH. Za “Brend magazin” otkrio je svoje početke, govorio o tome kako gleda na vlastitu popularnost, koje platforme koristi i kako se nosi s raznim komentarima.
Kako ste se zainteresovali za meteorologiju?
Još od djetinstva, volio sam gledati prognozu vremena više nego bilo šta drugo, a jedan dio djelomično pripisujem i brojčanim podacima jer volim da radim s brojevima. Takođe, zanimali su me procesi u atmosferi, fasciniralo me je što jednog dana pada kiša, a drugog sija sunce i uvijek vas kopka to pitanje – što baš tog dana nije bilo padavina ili zašto je bilo toplo, a sutra ponovo svježe, odnosno što je uzrokovalo takve promjene u roku od nekoliko sati? Ta pitanja odmalena su me tjerala da učim sve više o ovoj predivnoj oblasti, ali i da maksimalno poštujem prirodu, budući da je priroda regulator svih procesa na planeti Zemlji.
U medijima sve češče čitamo formulaciju “Meteorolog Sladić najavljuje…”. Šta Vas je motivisalo da izgradite lični brend?
Mislim da je to, nažalost, otišlo malo i u pogrešnom smjeru. Lični brend nikada mi nije bio niti cilj, niti imperati, već doprinos jednoj nauci koja je bila spuštena do “podruma” i koja na našim prostorima nikada nije zaživjela u onoj mjeri kao u okolnim zemljama. Jednostavno sam htio podići standarde meteorologije u našoj zemlji i popularizovati ovu nauku koja je zastupljena u gotovo svim sferama društva, a iznenadili biste se koliko je zanimanja koja zavise, upravo, dijelom i od meteorologije.
Koje su Vam prepreke bile najveće u izgradnji Vašeg brenda?
Ne bih rekao da je tu bilo prepreka, jer mi izgradnja brenda nije bila prvobitni plan. Mislim da je brend neočekivano došao pojavom mene kao meteorologa, u početku amatera, danas profesionalnog sa zvanjem na televizijskim ekranima.
Kako ste uspjeli da u kratkom roku izgradite publiku?
Broj se povećavao spontano. Objavljivao sam prognoze različitih vremenskih skala, zanimljivosti iz svijeta meteorologije, a nisam previše davao značaja brojkama mojih pratitelja. Publika je takođe dolazila spontano, ali velikim dijelom to pripisujem televiziji.
Koje su Vam platforme bile najkorisnije u izgradnji Vašeg brenda?
Facebook najviše. TikTok, Snapchat, Twitter ne posjedujem jer mi je i ova jedna previše. U zadnje vrijeme za svoju oblast preferiram LinkedIn.
Koja su Vaša najveća dostignuća u izgradnji Vašeg brenda?
Prenošenje znanja i usvojenih vještina drugima, baziranih na naučnim utemeljenjima i provjerenim podacima.
Šta biste savjetovali drugim mladim profesionalcima koji žele da izgrade lični brend?
Opet ću ponoviti, cilj nije bio izgradnja brenda već neki potpuno drugi plan koji je djelomično ostvaren. A, ako već želite graditi svoj vlastiti brend – budite svoji, pokažite svoje kapacitete i afinitete drugima i ne odustajte kada naiđete na prvu prepreku.
Kako koristite društvene mreže da biste se povezali sa svojim publikom?
Uvezivanje s publikom, generalno, isključivo je putem Facebook digitalne platforme, a posredstvom mojih meteoroloških objava. Istini za volju nekad nemam vremena da svima odgovorim, budući da imam svoje projekte, obaveze, radove i još dosta toga što treba ispuniti.
Kako se povezujete s drugim profesionalcima u meteorološkoj zajednici?
Kada je riječ o ovom pitanju, LinkedIn postaje mjerilo, tu su izvrsni profesionalci kod kojih imam priliku uvijek pročitati nešto korisno i pametno.
Na koji način koristite svoj brend da biste meteorologiju promovisali kao nauku?
Držim određeni kontinuitet, ali se time previše ne zamaram. Gledam to kao na nešto što volim raditi i to je to. Nema tu baš mnogo neke pozadinske filozofije. Ako mi se radi – radi mi se, objaviću objavu, a ako ne – neću!
Koji su to izazovi u održavanju angažovane publike?
S tim se nisam susretao, ali opet kontinuitet je ono što ljudi uoče.
Kako se nosite s negativnim komentarima ili kritikama?
Rekao bih relativno dobro, mada bude trenutaka kada vas pogode, ako je riječ o nekim stvarima na koje lično ne mogu da utičem. Generalno me rastuži kada vidim koliko je sujete i skrivene mržnje u nekim ljudima, a svima bi nam bilo bolje da smo jedni drugima oslonci. Kritike su uvijek dobrodošle, pogotovo konstruktivne.
Kako biste izmjerili uspješnost Vašeg brenda?
Nisam koristio metriku da bih izmjerio uspješnost svog brenda. Mislim da sama publika, sve kaže.