Tako to rade uspješni – spoj znanja i iskustva

Trgovina i distribucija kozmetikom i robom široke potrošnje osnovna su djelatnost firme Ovnak d.o.o. Vitez , koja je vremenom svoje poslovanje širila i na autoindustriju, odnosno zastupanju renomiranih brendova autoindustrije i prema poljoprivrednoj proizvodnji.

Tako to rade uspješni – spoj znanja i iskustva
Tako to rade uspješni – spoj znanja i iskustva

Tako to rade uspješni – spoj znanja i iskustva

Trgovina i distribucija kozmetikom i robom široke potrošnje osnovna su djelatnost firme Ovnak d.o.o. Vitez , koja je vremenom svoje poslovanje širila i na autoindustriju, odnosno zastupanju renomiranih brendova autoindustrije i prema poljoprivrednoj proizvodnji.


Danas, na čelu ove porodične kompanije i giganta, stoje mladi, ambiciozni Valentin i Katarina, koji nastavljaju stopama svojih roditelja, ali uz implementaciju znanja i inovacija.

Trenutno se nalazite na poziciji direktora kompanije „Ovnak“. S obzirom na to da kompanija postoji već 33 godine, na koji način ste, novim vodstvom, doprinijeli kompaniji?

Prvo moram reći da smo svi veoma ponosni na činjenicu da kompanija uspješno posluje, moram i sam ponoviti, već 33 godine. Vrijeme je to u kojem je moja porodica prolazila kroz mnoge izazove, kako poslovne, tako i privatne. Bilo je tu puno odricanja i još više balansiranja između privatnog i poslovnog života, a budući da je riječ o preduzetničkom poslu to je vrlo često teško odvojivo, posebno zbog činjenice da se grupa „Ovnak“ bavi različitim djelatnostima, kao što su distribucija kozmetike, ovlaštena prodaja novih automobila, ovlašteno servisiranje automobila, benziske pumpe, farma… Različite djelatnosti, od kojih svaka sa sobom nosi različite izazove koji zahtijevaju punu posvećenost.

Sada, kada sam i sam u toj poziciji, mogu reći da smo sestra Katarina i ja ponosni na sve ono što su roditelji godinama stvarali i da smo sretni jer, nas dvoje danas predstavljamo novo vodstvo kompanije. Kako to uvijek i biva, mladost donosi neku novu, svježu energiju, nove ideje i nove načine rada. Pritom, ništa od prethodno navedenog ne bi moglo funkcionisati bez nečega što je jako važno, što nas je dočekalo u firmi, a to je iskustvo. Sretan sam zbog činjenice da u našoj kompaniji rade ljudi koji su tu po petanaest, dvadest, pa i dvadeset i pet godina. Znate kako, na dobrim temeljima se veoma mnogo spratova može izgraditi, a sudeći, po rezultatima, zadovoljstvu ljudi – mislim da smo nas dvoje, poprilično dobro, nastavili graditi i doprinositi razvoju kompanije. Unaprijedili smo postojeće poslovne procese i zajedno uveli nove. Radili smo na tome da svi odjeli rade u sinergiji, u onoj mjeri u kojoj je to moguće, pritom se vodeći činjenicom da su obiteljska načela utkana u naše poslovanje i da ulažemo maksimalne napore da to održimo i primjenimo i u međuljudskim odnosima jer je to, siguran sam, ključ uspjeha.  

valentin 2

Koje su to osobine, po Vašem mišljenju, koje dobar vođa mora imati? Pronalazite li se Vi u tom opisu?

Smatram da vođa, prije svega, mora imati razvijen komunikacijski stil i kontinuirano graditi odnose sa svojim timom, a jedan od preduslova za građenje odnosa je osluškivanje njihovih potreba i emocija. Jednostavno rečeno, vođa mora imati visoko razvijen stepen emocionalne inteligencije. Razumijevanje osnovnih elemenata koji motivišu ljude iz tima, omogućavanje njihovog ličnog, ali i profesionalnog razvoja kroz ostvarivanje poslovnih ciljeva, definitivno je posebno važno. Da bi neko mogao voditi i usmjeravati ljude, prvo mora razumjeti njihove potrebe, ali i sam znati u kom smjeru se treba kretati, u smislu vizije, misije, ali i samog kretanja tržišta. Naravno, osoba mora voljeti ono što radi i biti strastvena u tome.

Malo je nezgodno govoriti o samom sebi kao vođi, tim ljudi s kojima radim bi mogao bolje procijeniti kakav sam u toj ulozi, ali mogu reći da svakodnevno pokušavam ispunjavati sve što sam prethodno spomenuo i da u tome uživam.

Vidjeli smo brojna priznanja u sjedištu kompanije. No, čime Vi mjerite uspjehe, kako kompanije, tako i svoje?

U današnjem poslovnom svijetu znamo da postoje razni pokazatelji uspjeha, sami ste spomenuli brojna priznanja koja su nam, svakako, vjetar u leđa.

Ne želim da ovo zvuči kao floskula, ali ljudi koji svakodnevno dolaze na posao zadovoljni i puni elana, to je uspjeh. Zajedništvo koje se u našoj firmi osjeti, povezanost i dobra energija, stvari su koje me neizmjerno vesele i motivišu. Ne postoji veće zadovoljstvo nego kada nakon uspješnog projekta, s timom proslavimo uspjehe i podijelimo osjećanja.

Takođe, zadovoljstvo naših poslovnih partnera, a isto tako i zadovoljstvo krajnjih kupaca, nešto je što nas sve motiviše, usrećuje i podstiče na daljnji rast i razvoj.  

Poznato je da ste distributer za brojne renomirane svjetske brendove iz područja kozmetičke indrustrije i kućne hemije i da veoma puno ulažete u marketinške kampanje. Koliko je važan takav princip poslovanja za daljnji razvoj kompanije i brendova?

Iako se trudimo biti veoma efikasni i u drugim operacijama kao što su logistika ili merchandising, istina je da najviše vremena i kreativne energije trošimo upravo na marketing, gotovo svakodnevno, prolazeći puni proces marketinškog upravljanja kada osmišljavamo neki projekat, kampanju, lansiramo novu liniju proizvoda ili slično. U svom portfelju brendova birali smo one koji imaju kvalitetne proizvode s dobrim omjerom cijene i kvaliteta, proizvođače koji nam daju podršku, ali prije svega nam je bitno da brend ima priču za ispričati. Tu smatram da imamo najveću ekspertizu – uz optimalne troškove ispričati priču brenda ili proizvoda u pravo vrijeme ciljanim kupcima, putem marketinških kanala koji su najbolji za te kupce. Zvuči jednostavno, ali to je zapravo kontinuirani proces sa svojim usponima i padovima, ali i redovnim nagradama, ako ste uporni, konzistentni i stalno radite na unapređenju svog tima. Kod nas, iako imamo odvojeni marketinški odjel, svaki menadžer najviše vremena provodi upravo na procesima koji su u vezi s marketingom i vrlo je bitna koordinacija među odjelima, slobodan i neometan tok ideja, stavova i povratnih informacija. Vrlo je ispunjavajuće kada nakon napornih i dugotrajnih priprema kampanje, brainstorminga, kreiranja ideja, pregovora, pritisaka zbog rokova i na kraju realizacije kampanje, imate dobre rezultate prodaje i vidite da ste pozicionirali brend u glavama potrošača, što garantuje dugovječnost na policama. Naravno, rezultati ne budu uvijek savršeni ali i to nije strašno, jer iz takvih situacija kada se analiziraju greške, najviše se nauči i to su idealne prilike za lični razvoj, ali i za rast tima kao cjeline.

Koji su Vaši planovi u narednom periodu?

Evo, budući da je već prva polovina 2023. godine iza nas, moram reći da smo svi skupa zadovoljni. Ostaje nam ovu godinu uspješno ispratiti do kraja, ali naravno, prije toga potrebno je malo odmoriti i dati sebi oduška. Veselimo se 9. mjesecu kada ćemo, nakon godišnjih odmora, puni elana i svježe energije finalizirati planove posljednjeg kvartala u ovoj godini i aktivno početi planirati 2024. Što se tiče nešto dugoročnijih planova, veselimo se svi zajedno osvajanju novih kupaca, razvijanju postojećih, a nadamo se i osvajanju nekih novih tržišta.