Tehnološki divovi najvrijedniji brendovi

Vrijednost brenda „Epl“ je u 2024. porasla na rekordnih bilion dolara, što je prvi put u istoriji da je bilo koji brend premašio ovu cifru, a na drugom i trećem mjestu liste najvrijednijih brendova su „Gugl“ sa 753,5 milijardi dolara i „Majkrosoft“ sa 712,9 milijadi dolara.

AI
foto: rawpixel.com/freepik
Tehnološki divovi najvrijedniji brendovi
foto: rawpixel.com/freepik

Tehnološki divovi najvrijedniji brendovi

Vrijednost brenda „Epl“ je u 2024. porasla na rekordnih bilion dolara, što je prvi put u istoriji da je bilo koji brend premašio ovu cifru, a na drugom i trećem mjestu liste najvrijednijih brendova su „Gugl“ sa 753,5 milijardi dolara i „Majkrosoft“ sa 712,9 milijadi dolara.


U izvještaju londonske kompanije za istraživanja Kantar koja je objavila listu 100 najvrijednijih svjetskih brendova u 2024. se navodi da su četvrto i peto mjesto zauzeli „Amazon“ 576,6 milijardi dolara i „Mekdonalds“ 221,9 milijardi dolara.

Prvih pet brendova svijeta zauzimaju ista mjesta na listi kao 2023. godine.

U prvih deset najvrijednijih brendova takođe spadaju proizvođač čipova „Nvidia“ 201,9 milijardi dolara, sistem plaćanja „Viza“ 188,9 milijardi dolara, Fejsbuk 166,8 milijardi dolara, softverska kompanija „Orakl“ 145,5 milijardi dolara i kineski holding „Tensent“ 135,2 milijarde dolara.

Ukupna vrijednost 100 najvrijednijih brendova uključenih u rangiranje porasla je za 20 odsto međugodišnje na 8,3 biliona dolara, ali ispod rekordnog nivoa iz 2022. kada je njihova ukupna vrijednost iznosila 8,7 biliona dolara.

Vrijednost brenda „Nvidia“ je tokom godina porasla za čak 178 odsto međugodišnje, navodi se u izvještaju na veb stranici „Kantara“, piše Blic.

Ocjena se zasniva na procjeni materijalne imovine preduzeća (nekretnine, preduzeća, obrtna sredstva, raspoložive novčane rezerve), njihove nematerijalne imovine (patenti, sertifikati o autorskim pravima, žigovi), finansijskim rezultatima preduzeća za posljednju finansijsku godinu, kao i na osnovu istraživanja u kome je učestovalo oko 4,3 miliona potrošača iz 54 zemlje.