Branka Kalinić za Brend magazin: Marketinška strategija je ZVIJEZDA VODILJA jedne kompanije

U svakoj uspješnoj kompaniji marketing se dovodi u usku vezu s prodajom. Ta nevidljiva nit skoro da i ne postoji jer i jedno i drugo imaju zajednički cilj – povećanje prihoda kompanije. Vješta integracija marketinga i prodaje može značajno doprinijeti rastu i uspjehu kompanije. Zato je pored biznis plana, marketinška strategija sljedeća po važnosti zvijezda…

Branka Kalinić za Brend magazin: Marketinška strategija je ZVIJEZDA VODILJA jedne kompanije
Branka Kalinić za Brend magazin: Marketinška strategija je ZVIJEZDA VODILJA jedne kompanije

Branka Kalinić za Brend magazin: Marketinška strategija je ZVIJEZDA VODILJA jedne kompanije

U svakoj uspješnoj kompaniji marketing se dovodi u usku vezu s prodajom. Ta nevidljiva nit skoro da i ne postoji jer i jedno i drugo imaju zajednički cilj – povećanje prihoda kompanije. Vješta integracija marketinga i prodaje može značajno doprinijeti rastu i uspjehu kompanije. Zato je pored biznis plana, marketinška strategija sljedeća po važnosti zvijezda…


Kada imate izrađen i jasno definisan biznis plan on vam služi kao polazište u kreiranju marketinške strategije, jer njime ostvarujete ciljeve koje ste zacrtali. Ključni elementi sadržani u strategiji marketinga su: identifikacija i razumijevanje ciljne grupe, postavka jasnih i mjerljivih ciljeva, analiza konkurencije, pozicioniranje proizvoda ili usluge, marketing mix (4P), budžet i naposljetku praćenje i analiza plana. Svaki od ovih elemenata podjednako je važan u postavljanju marketinške strategije svakog preduzeća.

Ciljna grupa

Ciljna grupa je ključna komponenta i od nje sve polazi. Njoj se obraćate, s njom komunicirate i konstantno osluškujete njene želje i potrebe radi prilagođavanja strategije prema povratnim informacijama koje dobijate. Lojalni i zadovoljni kupci temelj su uspješne kompanije i ključ za dugoročni rast i stabilnost. Tada je brend zasigurno već čvrsto pozicioniran na tržištu i „iskače“ od konkurencije.  

Ali, vratimo se na čuvenih „4P“ u marketinškom mixu što sačinjavaju: Product (proizvod), Price (cijena), Place (distribucija) i Promotion (promocija). Sva četiri elementa posebno, neodvojivi su dio marketinške strategije i predstavljaju brand awareness. Dalje u tekstu  malo više ćemo se osvrnuti na promociju, s obzirom da je za taj dio zadužen marketinški odjel koji kontinuirano radi na povećanju vidljivosti brenda, zadržavanju postojećih i privlačenju novih kupaca.

Konkurencija

Analizirajte konkurenciju. Ona će vas uvijek motivisati da budete korak ispred, da poboljšate kvalitet svojih proizvoda ili usluga, da razvijate nove. Istražite tržište, prikupite podatke jer je to ključno za pravilno donošenje odluka i postizanje dugoročnih ciljeva. Da biste odredili budžet u marketingu važno je da napravite procjenu troškova svih elemenata za postizanje ciljeva iz postavljene strategije i kanala komunikacije, koje ste odredili pri planiranju promocije. Naposljetku, kada primjena marketinškog plana uspješno počne, redovno ga pratite, analizirajte i po potrebi prilagođavajte budžet na osnovu rezultata.

Pod pretpostavkom da smo zadovoljili tri od 4P, dobar plan promocije proizvoda ili usluge pomoći će vam da se istaknete na tržištu, posebno u konkurentnim industrijama. Planiranje promocije omogućava da kontrolisano upravljate vašim budžetom i, u slučaju potrebe, da ga alocirate na najefikasnije kanale i strategije. S dobrim planom definitivno lakše pratite i mjerite rezultate promocije, što na kraju omogućava analizu uspješnosti i identifikaciju dijela plana koji se po potrebi može revidirati.

Marketinške agencije

Značajan broj kompanija danas, posebno srednjih i velikih, u nedostatku resursa i ideja angažuje marketinške agencije da bi poboljšale svoje marketinške strategije, povećale vidljivost brenda i efikasnije došle do svojih ciljanih publika. Ni mala preduzeća, a ni startapi ne zaostaju previše, s obzirom da  je značaj marketinga u poslovanju napokon postao neupitan. Zašto je onda toliko važno strateško planiranje u marketingu? Pa zato što bez strategije i plana vi trošite svoj novac, vrijeme, resurse… ukratko, dovodite u pitanje svoje poslovanje. 

Jednom postavljena marketinška strategija odrediće način i ton komunikacije prema kupcima/korisnicima usluga, kako primarnim tako i sekundarnim. Komunikaciju ćete odrediti nakon što ste istražili tržište, konkurenciju i odredili svoju ciljnu grupu. Uvijek pratite trendove na tržištu i ponašanje potrošača, jer te promjene utiču na prilagođavanje strategije u marketingu. Ubrzani razvoj tehnologije otvara pregršt novih mogućnosti načina komunikacije i neke nove kanale da biste doprli do što brojnije publike. 

Ideja

Bez obzira da li ćete u marketingu planirati 360° kampanju u svim kanalima komunikacije ili ćete se prilagoditi nekom manjem budžetu, ideja i kreativa su ključne. Od nje sve polazi. Nju plasiramo na tržište da bismo privukli kupce sa željom da se, na neki način, identifikuju s našim proizvodom. Ponekad neočekivane kampanje ili pristupi mogu donijeti velike rezultate, čak i s malim budžetom. Ako u svom timu nemate nekog jakog kreativca/copywritera/dizajnera, investirajte u profesionalne kreativne resurse, angažujte agenciju jer će vam ona biti siguran saveznik u vašem uspješnom poslovanju. Biće vam uvijek na raspolaganju, spremna da vam pomogne u svim aspektima poslovanja. Pomoći će vam da postavite strategiju, zajednički isplanirate i realizujete kampanje u skladu s vašim mogućnostima, daće vam idejno rješenje za svaku vrstu komunikacije i neprestano će vas savjetovati radi što boljeg predstavljanja na tržištu.

Komunikacija

Komunicirajte efikasno i kontinuirano, kako interno tako i eksterno. Postavite strategiju komuniciranja s najširim spektrom segmentiranih javnosti, u skladu s informacijama i porukama koje želite poslati. Strategija će, u skladu s ciljevima, postaviti i kanale komunikacije. Kada ste dosljedni u pružanju informacija, tada su male šanse za prostor da drugi o vama komuniciraju na pogrešan način.

O autoru:

Branka Kalinić je Account manager u agencijama „Pristop BH“ i „Herman&partner“.

Od prvog dana svog radnog staža radi u marketinškim agencijama, pa tako već pune 24 godine vodi projekte internacionalnih, regionalnih i domaćih klijenata, a poslednjih deset godina s posebnim akcentom na PR. Tokom dugogodišnje karijere imala je nekoliko kratkotrajnih „izleta“, pa se tako obrela u medijima i u NGO sektoru, ali je veoma brzo shvatila da je nepopravljivi „agencijski čovjek“.

Upravo agencija, kroz nove izazove zbog klijenata koji dolaze iz različitih branši, pruža tu dinamiku poslovanja. To je ono što je pokreće i, sve ove godine, održava u ljubavi prema poslu koji obavlja.

Završila je Filozofski fakultet Univerziteta u Istočnom Sarajevu i po zanimanju je profesor srpskog jezika i književnosti.