Burgeri su nesumnjivo jedan od najomiljenijih obroka u Bosni i Hercegovini, a podatci popularne aplikacije Glovo, predstavljeni povodom Međunarodnog dana burgera koji se obilježava 28. maja, to i potvrđuju. Na današnjem Media Brunchu održanom u sarajevskom BASH Drive-u, predstavnici Glova podijelili su niz fascinantnih statistika koje svjedoče o pravoj burger groznici u našoj zemlji.
U proteklih 12 mjeseci putem Glova u BiH naručeno je čak 270.000 burgera. U prosjeku, to znači 738 burgera dnevno, odnosno jedan burger svake dvije minute. Prevedeno u težinu, dostavljeno je više od 36.000 kilograma burgera. Apsolutni rekord zabilježen je u petak, 4. aprila 2025. godine, kada je naručeno čak 810 burgera u jednom danu, čime je ovaj petak ušao u statistike kao dan najveće potrošnje u godini. Inače, april se pokazao kao mjesec najveće potrošnje burgera, ispred januara i marta.
Najviše se naručuje između 17 i 19 sati, kada se realizuje čak 30% sedmičnih narudžbi. Petak je najpopularniji dan za ovu poslasticu, a slijede ga četvrtak i srijeda. Sarajevo prednjači s impresivnih 62% svih naručenih burgera u zemlji, a iza njega su Banja Luka i Tuzla. Međutim, kada je riječ o porastu narudžbi, Mostar bilježi najveći rast od čak 50%, dok su i Banja Luka (+32%) i Sarajevo (+30%) zabilježili značajan skok. Po učestalosti kupovine, uz Sarajevo, ističu se i Bihać, Bijeljina, Banja Luka i Tuzla.
Najvjerniji ljubitelj burgera dolazi upravo iz Sarajeva, s čak 138 narudžbi u godinu dana. Najskuplja pojedinačna narudžba burgera putem Glova iznosila je čak 257 KM.
Kada su u pitanju preferencije korisnika, cheeseburger i dalje zauzima tron s 23% udjela u ukupnom broju narudžbi i godišnjim rastom od 31%. Chicken burger bilježi rast od 51%, dok su apsolutni hit godine tzv. smash burgeri, čija je popularnost porasla nevjerovatnih 744% u odnosu na prethodnu godinu.
Na regionalnom i globalnom nivou, Bosna i Hercegovina se pozicionirala kao deveta zemlja u svijetu po rastu broja narudžbi burgera preko Glova, te druga u jugoistočnoj Evropi – odmah iza Moldavije. Globalno gledano, Glovo je u proteklih godinu dana isporučio čak 90 miliona burgera, dok je broj korisnika koji naručuju ovu brzu poslasticu porastao za 14%.
Burgeri nisu samo brza hrana – oni su postali svojevrsna kultura, simbol modernog tempa života i nezaobilazna navika generacija koje cijene ukus, praktičnost i digitalnu dostupnost. Ako je suditi po brojkama, BiH definitivno zna kako da uživa u svom omiljenom obroku.