NESTRO PETROL: Stil komunikacije morao je da promijeni i naftni sektor

Živimo u vremenu tehnoloških promjena koje se dešavaju veoma brzo. Mijenja se sam način poslovanja, a time i komunikacija s potrošačima. Moramo da pratimo trendove iako gorivo, kao dio našeg prodajnog programa, kao i ulje i maziva ne mogu sami po sebi postati digitalni.

NESTRO PETROL: Stil komunikacije morao je da promijeni i naftni sektor
NESTRO PETROL: Stil komunikacije morao je da promijeni i naftni sektor

NESTRO PETROL: Stil komunikacije morao je da promijeni i naftni sektor

Živimo u vremenu tehnoloških promjena koje se dešavaju veoma brzo. Mijenja se sam način poslovanja, a time i komunikacija s potrošačima. Moramo da pratimo trendove iako gorivo, kao dio našeg prodajnog programa, kao i ulje i maziva ne mogu sami po sebi postati digitalni.


Navode ovo u „Nestro petrolu” koji ima prepoznatljiv brend Nestro. Naglašavaju da je u nastupu ključan sadržaj koji plasiraju i koji komuniciraju putem modernih medija, društvenih mreža, ali i klasičnih kao što su TV, radio i printani mediji.

„Jedna od glavnih prednosti Nestra jeste visok standard pružanja usluga i, naravno, kvalitet proizvoda koji usavršavamo prateći trendove, čime držimo korak sa svjetskim standardima“, poručuju iz Nestra.

Specifičnost njihovog načina komuniciranja ogleda se u činjenici da nude proizvode koji su neophodni i koji su svakodnevno dio života „običnih”, ali i poslovnih ljudi. Ključna je poveznica upravo u činjenici da je gorivo neophodno za komunikaciju u bilo kom sektoru privrede. Mijenja se način komunikacije, ali je proizvod ostao isti i ono najvažnije – proizvod je koristan za cijelu zajednicu.

Pozicija na tržištu

U dinamičnom i turbulentnom poslovnom okruženju preduzeća se svakodnevno bore da zauzmu i zadrže pozicije na tržištu i ostvare konkurentsku prednost. Naftni sektor morao je da promijeni stil komunikacije i ojača upotrebu digitalnh kanala uz korištenje svih novih alata i to mnogo više od moderne industrije. Mi u Nestru digitalne kanale upotrebljavamo da bismo javnosti približili zadatke, radne procese, način poslovanja i rezultate kompanije, ali i promovisali određene benefite, kao što su razne akcije, nagrađivanja isl. Nestro vizija je biti uvažavan i poželjan partner, poznat po kvalitetu proizvoda i usluga.  Društvene mreže postale su neka vrsta servisa za različita pitanja i problematiku, od istraživanja i proizvodnje, pitanja kao što su radno vrijeme naših pojedinih benzinskih stanica, do cijena određenih prouzvoda, ali i pohvala i kritika različitog tipa.

Važnost edukacije i nagrađivanja zaposlenih

Modernizacija maloprodajnih objekata, samo je dio naše investiciono komunikacione strategije, usmjerene na zadovoljenje potreba naših potrošača. Redovno ulaganje u edukacije, sistem obavještenja i nagrađivanja, upoznavanje o svim našim akcijama, sve to odvija se javno i precizno. Da bi motivisao radnike Nestro, već nekoliko godina zaredom, organizuje takmičenje pod nazivom „Najbolji u struci“. Riječ je o takmičenju radnika u prodaji na Nestro benzinskim stanicama, gdje svi učesnici pored teorijskog dijela prolaze i kroz praktične zadatke koji se odnose na pružanje usluga klijentu i aktivnu prodaju, izlaganje dodatnog asortimana na policama i bezbjedno zaprimanje naftnih derivata. Ocjenjuje se način na koji se prodavaci snalaze u zadacima kao što su: bezbjedno zaprimanje naftnih proizvoda, planogram i aktivna prodaja dopunskog asortimana i proizvoda, ali i demonstracija komunikacionih vještina i kvaliteta usluge koja se pruža kupcima na benzinskim stanicama NESTRO.

Uloga potrošača

Povratne informacije kupaca od velike su pomoći u razumijevanju njihovih potreba i zahtjeva. Ove informacije često koristimo za osmišljavanje jedinstvenih ideja i kampanja, za razvoj proizvoda i izgradnju baze lojalnih kupaca. Budući da je tržište dosta zasićeno i konkurentno, ključno je stvoriti kanal koji kupce stavlja na prvo mjesto.

Dvosmjerna komunikacija

Naftna industrija u današnjem vremenu oscilacija cijena i prateći svjetske berze, nema veliku mogućnost za značajnim razlikama u cijenama pojedinih benzinskih stanica. Važna je dvosmjerna komunikacija i osluškivanje potreba kupaca. Dugoročno gradimo odnos s našim kupcima, pružamo im kvalitetnu uslugu, a oni nas za to nagrađuju svojom vjernošću, prepoznajući nas kao pouzdanog partnera na njihovim putovanjima. Naravno, trudimo se da im obezbijedimo i dodatnu vrijednost kroz programe lojalnosti, akcijske ponude, nagradne igre i slično. Nestro zauzima vodeću poziciju na tržištu maloprodaje naftnih derivata. Ta uloga zahtijeva stalna ulaganja i modernizaciju, uključujući proširenje ponude visokokvalitetnih goriva i, kroz digitalizaciju i inovacije, unapređenje usluga.

Personalizovane kampanje

Naša segmentacija ukorijenjena je u potrošačkim prioritetima, rutinama i obrascima kupovine. Prioritetno na našim benzinskim stanicama prodajemo gorivo i prateći program. Naši potrošači često uz gorivo kupuju kafu, vodu i druge sadržaje za put, a koriste i priliku za pauzu i odmor od vožnje. Sagledavši sve navedeno, kreiramo različite posebne ponude. Jedna od njih je i Combo akcija, gdje npr. kafu i flaširanu vodu iz N-cafea dobijete po cijeni jedne kafe, kafu i krosan po specijalnim cijenama i slično.

Takođe, aplikacija za mobilne uređaje nam omogućava da komunikaciju usmjerimo samo na pojedine grupe kupaca. Tako, na primjer, akcije koje kreiramo za korisnike auto-praonice možemo da usmjerimo geogafski samo na područja gdje je ta usluga dostupna. To je veoma bitno, jer je u današnje vrijeme komunikacioni prostor prezasićen, kupci dobijaju velike količine neželjenog sadržaja što izaziva frustraciju i averziju prema marketinškom sadržaju uopšte. Stoga je bitno da svaka komunikacija bude smislena i, koliko god je to moguće, usmjerena ka stvarno zainteresovanoj ciljnoj grupi.

Rezultati

Nestro kontinuirano radi na očuvanju stabilnosti kompanije i njenom razvoju. Kada govorimo o pokazateljima uspjeha naših kampanja, brojka od preko 25.000 potrošača koji dnevno posjete Nestro pumpe, govori o lojalnosti kupaca brendu. Važno je istaći i da broj od 85 Nestro benzinskih stanica, raspoređenih po cijeloj BiH, sam po sebi govori o održivosti i pokazatelju uspjeha. Mi smo tamo gdje su ljudi, a ljudi su onaj pravi i iskreni pokazatelj kvaliteta nekog proizvoda.

Konkretan primjer

Na primjeru nagradne igre „Sipaj 15 i uzmi 50”, koja je trajala od polovine avgusta do polovine septembra ove godine, možemo vidjeti potvrdu uspješne kampanje. Prethodno je tokom godine pokrenut novi, unapređeni program lojalnosti. Od početka novog obračunskog perioda, 1.2.2024. godine, kupcima su dostupni novi, poboljšani uslovi korišćenja programa. Uvedena je nova bonitetna skala, značajno povoljnija za kupce, a uvedene su i brojne dodatne pogodnosti. Za početak, uveli smo poklon dobrodošlice, odnosno startni bonus. Za sve postojeće aktivne, ali i za sve nove korisnike Nestro programa lojalnosti, poklanjamo gratis tečnost za vjetrobranska stakla „Mosol”. Tu su i posebni rođendanski popusti, popusti za naše dame povodom Dana žena i ostalo. Značajna olakšica za kupce je i potpuna digitalizacija programa posredstvom aplikacije, tako da nema više potrebe da se koriste plastične kartice. Kombinacija uvođenja novih uslova i digitalizacije programa, dovela je do povećanja baze korisnika za oko 50%. 

Društvene mreže

Imperativ savremenoga doba je prilagođavati marketing brzim i intenzivnim promjenama u poslovnoj, tehnološkoj i društvenoj okolini. Prateći promjene koje savremeni marketing nameće, moraju se mijenjati i prilagođavati načini, ali i sredstva komuniciranja sa svim poslovnim agentima uključenim u proces razmjene. Velike kompanije, želeći da idu u korak s aktuelnostima, moraju biti prisutne na društvenim mrežama. Na taj način mlađoj ciljanoj grupi, na odgovarajući način, predstavljaju prednosti svojih usluga i proizvoda.