Firma iz BiH spremna da osvoji evropsko tržište sa punjačima za električne automobile

Prvi punjač za električne automobile iz Bosne i Hercegovine, na kojem radi tim od deset mladih ljudi, spreman je za inostrano tržište.

Firma iz BiH spremna da osvoji evropsko tržište sa punjačima za električne automobile
foto: senivpetro/freepik

Firma iz BiH spremna da osvoji evropsko tržište sa punjačima za električne automobile

Prvi punjač za električne automobile iz Bosne i Hercegovine, na kojem radi tim od deset mladih ljudi, spreman je za inostrano tržište.


Kako je kazao Arslan Hajdarević iz kompanije E387, u fazi su kompletiranja sertifikacije prema najvišem standardu, a kada završe s tim, bit će jedina kompanija u BiH koja će imati ovaj nivo sertifikata te među 10 firmi u Evropi.

– Predali smo za sertifikat te bi za mjesec trebali dobiti povratnu informaciju da li smo prošli taj nivo testova pa da možemo postavljati punjače širom Evrope. Mi već imamo dva punjača koja smo postavili na Ilidži, s te strane mi već možemo po BiH da ih postavljamo, ali cilj je Evropa – rekao je Hajdarević za Avaz.

Prostor za prodaju električnih punjača je veliki, dodaje, jer je u Evropi trenutno potrebno tri miliona punjača.

Takođe, BiH u ovom segmentu kaska, jer je trenutno dostupno manje od 300 punjača, dok, naprimjer, Švajcarska ima više od 7.000 stanica za punjenje. Zaostajemo i za susjedima koji ih imaju više od 1.000.

– Ako ovo odradimo na pravi način, mogli bismo biti lider u Evropi što se tiče proizvodnje punjača, a mogli bismo i da ih prodajemo na globalnom nivou, a to bi ujedno mogao biti i razlog rasta ekonomije BiH – istakao je Hajdarević.

S ponosom je Hajdarević istakao da su električni punjači napravljeni od komponenti proizvedenih u BiH te da ništa nema uvozno. Primjetno je koliko je sadašnja verzija punjača usavršena u odnosu na prvobitnu.

– Ovo sve je trajalo tri godine, odnosno da se dođe do ove veličine. Ovaj punjač ne pušta direktno, nego imamo komponentu koja kontroliše puštanje struje u autu. Ovo je mozak i srce operacije, dok su ostale komponente zadužene da puštaju struju automobilu – dodao je Hajdarević.

U električni punjač ugrađeni su brojni senzori, uz višejezičnost koja je neophodna zbog izvoza.