,

Bojan Popović za Brend magazin: Kako “Dunav osiguranje” gradi rast na tradiciji sigurnosti

U intervjuu s generalnim direktorom Dunav osiguranja a.d. Banjaluka Bojanom Popovićem, osvrćemo se na ključne izazove i inovacije u sektoru osiguranja i na strategiju koja je kompaniji, u posljednjoj poslovnoj godini, omogućila snažan rast. Sa 15% povećanja ukupne premije, Dunav osiguranje uspjelo je da zadrži lidersku poziciju u industriji, istovremeno unoseći novine koje odgovaraju na…

Bojan Popović za Brend magazin: Kako “Dunav osiguranje” gradi rast na tradiciji sigurnosti
Bojan Popović za Brend magazin: Kako “Dunav osiguranje” gradi rast na tradiciji sigurnosti
,

Bojan Popović za Brend magazin: Kako “Dunav osiguranje” gradi rast na tradiciji sigurnosti

U intervjuu s generalnim direktorom Dunav osiguranja a.d. Banjaluka Bojanom Popovićem, osvrćemo se na ključne izazove i inovacije u sektoru osiguranja i na strategiju koja je kompaniji, u posljednjoj poslovnoj godini, omogućila snažan rast. Sa 15% povećanja ukupne premije, Dunav osiguranje uspjelo je da zadrži lidersku poziciju u industriji, istovremeno unoseći novine koje odgovaraju na…


Kroz prilagođavanje tržištu, ulaganje u edukaciju zaposlenih i digitalizaciju, Dunav osiguranje ne samo da prati trendove, već i aktivno doprinosi društvenoj odgovornosti i razvoju lokalnih zajednica. U razgovoru s generalnim direktorom saznajte više o ključnim faktorima uspjeha, planovima za budućnost i na koji način kompanija planira daljnje unapređenje svojih usluga, u skladu s potrebama tržišta.

Kako biste, ukratko, ocijenili dosadašnju poslovnu godinu „Dunav osiguranja“ a.d. Banjaluka?

Ono što bih izdvojio ove godine jeste snažan rast ukupne premije “Dunav osiguranja” u odnosu na isti period prošle godine u prvih pet mjeseci od 15%,  a samim tim i prihoda društva. Posebno mi je zadovoljstvo istaći da je u okvru rasta premije najjače izražen porast imovinskih vrsta osiguranja, od skoro 130%, dok se manji dio rasta – 107% odnosi na osiguranje motornih vozila koje i dalje drži primat na našem tržištu. 

Koje su, trenutno, najtraženije vrste osiguranja na tržištu Republike Srpske i BiH? Pratite li promjene u navikama i potrebama korisnika?

Najprodavaniji proizvod i dalje je osiguranje od autoodgovornosti, sa učešćem od 60%  od ukupne premije ostvarene u Republici Srpskoj, a i u BiH. Istini za volju, ove godine naglo je povećan interes za osiguranje imovine i lica, pa su sve češći i upiti za ove vrste osiguranja što do sada nije bio slučaj. Čini mi se da su programi finansijskog opismenjavanja stanovništva počeli da daju željeni efekat, odnosno da smo uspjeli malo podići svijest građana o važnosti osiguranja.

Kako osiguravajući sektor u BiH odgovara na izazove poput inflacije, klimatskih promjena ili rastuće digitalizacije?

Osiguravajući sektor je u posljednjih nekoliko godina pokazao izuzetnu otpornost na sve promjene,  počevši od onih klimatskih, preko sveprisutne inflacije, pa sve do ubrzane digitalizacije koju je, na kraju, i svojski prigrlio i pokušava je upotrijebiti na najbolji mogući način.

Bojan Popovic 03 1

Svjedoci smo da u ovo nestabilno vrijeme osiguravajuća društva, kroz adekvatnu naknadu šteta, postaju stabilizacioni faktor za svoje okruženje. Bilo da je riječ o pojedinačnim djelatnostima poljoprivrednika, do velikih industrijskih postrojenja.

Kakve ste inovacije i digitalna rješenja primijenili u posljednje vrijeme da biste unaprijedili korisničko iskustvo?

Društva za osiguranje permanentno su posvećena prilagođavanju svojih proizvoda  korisnicima, istovremeno ih unapređujući da bi korisničko iskustvo postajalo sve osjetnije. Ono što je sigurno jeste da mlađe kategorije naših osiguranika žele nove proizvode, ali i nove načine njihove prodaje. Stoga društva za osiguranje, da bi adekvatno odgovorili na ovaj izazov, dobar dio svoje prodajne aktivnosti prebacuju na digitalne platforme. Broj proizvoda koji se mogu kupiti online, iz mjeseca u mjesec, sve je veći.

Koje su, po Vašem mišljenju, ključne specifičnosti lokalnog tržišta osiguranja u Republici Srpskoj i BiH?

I tržište Bosne i Hercegovine i tržište Republike Srpske suočavali su se s istim izazovima. Neki od osnovnih izazova prošle godine, a koji su nastavljeni i u ovoj, su inflacija i posljedice inflacije, velika koncentracija tržišnih učesnika – koja rezultira i nelojalnom konkurencijom i preuzimanjem rizika ispod svake razumne cijene, i promjene u zakonodavstvu i regulatornom okviru koje će zahtijevati drugačiji pristup svakodnevnom poslovanju. Svakako će najveći izazovi u ovoj poslovnoj godini biti nastavak borbe na obuzdavanju nelojalne konkurencije na tržištu, primijena novih zakonskih rješenja koja se odnose na Centralnu elektronsku evidenciju, poslovanje Zaštitnog fonda Republike Srpske i društava za osiguranje u tom dijelu.

Da li domaće tržište više cijeni tradiciju i sigurnost ili inovacije i fleksibilnost? Kako to oblikuje vaše marketinške poruke?

Domaće tržište, iznad svega, cijeni tradiciju i sigurnost. Ali ne možete sve zasnivati baš na tome i prepustiti se udobnosti ove pozicije. Mi u “Dunav osiguranju” ujedno pokušavamo da budemo i inovatori na tržištu, koliko god to možemo, pa makar u smislu da stalno prilagođavamo proizvode osiguranja novim trendovima iz šireg i užeg okruženja.

Koliko je važno povjerenje u sektoru osiguranja, kada je riječ o brendu,  i kako ga kontinuirano gradite kod klijenata?

Osiguravajuća društva sinonim su za povjerenje. Zašto bi neko svoju teško stečenu imovinu ili život povjerio nekome, ako u njega nema povjerenje? Povjerenje se gradi godinama kroz partnerske odnose s osiguranicima. Baš ovaj segment “Dunav osiguranje” je izabralo i za svoj slogan koji glasi – “Prijatelj ostaje prijatelj”. Mislim da je s ovim i sve rečeno.

Koliko ulažete u edukaciju zaposlenih i razvoj kadrova, posebno imajući u vidu specifičnosti domaćeg tržišta i potrebu za prilagođenom uslugom?

Edukacija je veoma bitan segment u poslovanju osiguravajućih društava. Ne možemo sebi dozvoliti taj luksuz da u nju ne ulažemo, jer bi nam se neulaganje u naš ljudski potencijal brzo sa tržišta vratilo kao negativan odgovor.

Bojan Popovic 01

Naši zaposleni moraju biti primjer poznavanja proizvoda koji prodaju, da bi ih adekvatno mogli objasniti potencijalnim kupcima-našim osiguranicima i na taj način unapređivali korisničko iskustvo. Edukacije i obuke planski se sprovode tokom cijele poslovne godine.

Da li i na koji način „Dunav osiguranje“ učestvuje u projektima društvene odgovornosti na lokalnom nivou?

“Dunav osiguranje” je zasigurno “tržišni lider” po broju i veličini podrške koju pruža lokalnoj i široj zajednici. Ponosni smo na činjenicu da se odazivamo na veliki broj humanitarnih akcija, mnoge sportske aktivnosti i klubove pomažemo kroz sponzorstva,  pružamo podršku raznoraznim udruženjima građana. Za sebe, s ponosom, možmo reći da spadamo u porodicu društveno odgovornih kompanija.

Koje su vaše strateške ambicije za narednih nekoliko godina? Da li planirate širenje portfolija, nove proizvode ili veći iskorak ka digitalnoj transformaciji?

Nastavljamo snažan premijski rast, ali na racionalnom nivou koji neće oslabiti bilansne pozicije solventnosti. Pored toga, osnovni cilj nam je jačanje brenda “Dunav osiguranja” u onim poslovima u kojima je i prepoznatljiv. Za naredni period zadali smo sebi poprilično visoke planske veličine, pri čemu bi godišnji rast ukupnih prihoda trebao da bude na nivou 15%.

Najveći prostor za rast vidimo u privatnom zdravstvenom osiguranju, ali i u raznim vidovima osiguranja imovine. Osim zdravstvenog osiguranja “Dunav osiguranje” a.d Banjaluka, sa nekoliko svojih strateških partnera – kao što su “M:tel” i Banka Poštanska štedionica, razvija jednostavne proizvode za koje mislimo da će donijeti malu revoluciju u prodaji proizvoda koje nudimo na tržištu, a koji će se moći kupiti online – putem naše web stranice.