Puma na meti investitora: Da li se sprema novo preuzimanje

Dva investitora pripremaju ponudu za preuzimanje njemačkog proizvođača sportske odjeće Pume, izvijestio je u srijedu Manager Magazin, što je dovelo do rasta cijene dionica za više od 16 posto.

Copy of Copy of WP News story template 2023 10 25T154945.071
Copy of Copy of WP News story template 2023 10 25T154945.071

Puma na meti investitora: Da li se sprema novo preuzimanje

Dva investitora pripremaju ponudu za preuzimanje njemačkog proizvođača sportske odjeće Pume, izvijestio je u srijedu Manager Magazin, što je dovelo do rasta cijene dionica za više od 16 posto.


Izvršni direktor američke firme Authentic Brands Group, Jamie Salter, i njemački čelnik investicione kompanije CVC Capital Partners, Alex Dibelius, izrazili su interesovanje za preuzimanje 29 posto udjela u kompaniji Puma, koji trenutno drži francuska porodica Pinault preko svoje holding kompanije Artemis. Ovakav razvoj događaja mogao bi otvoriti put potencijalnom ratu nadmetanja za trećeg najvećeg svjetskog proizvođača sportske opreme, izvijestio je jedan njemački poslovni časopis.

Ipak, osoba bliska Artemisu naglasila je da ne postoji aktivan proces prodaje i odbacila pomenute navode kao “činjenično netačne”, prenio je SEEbiz. Uprkos tome, špekulacije su imale direktan uticaj na berzi – Puma je bila najveći dobitnik na evropskom indeksu STOXX 600, iako su dionice kompanije tokom ove godine izgubile gotovo polovinu svoje vrijednosti.

Iz same Pume i iz CVC-a nisu željeli da komentarišu izvještaje, dok iz Authentic Brandsa uopšte nisu odgovorili na upite medija.

Pinaulti čuvaju udio

Prema pisanju Reutersa, porodica Pinault ne namjerava prodavati svoj udio u Pumi po trenutnoj tržišnoj vrijednosti i trenutno nije uključena u pregovore o bilo kakvom dogovoru. Time je dodatno osnažena percepcija da su medijski izvještaji preuveličali stvarnu situaciju.

Međutim, Bloomberg je još u avgustu objavio da Artemis razmatra potencijalne kupce za svoj udio, čija se vrijednost procjenjuje na oko 960 miliona dolara. Podsjetimo, porodica Pinault preuzela je Pumine akcije od luksuzne grupacije Kering 2018. godine, nakon što se Kering odlučio fokusirati na svoje osnovno poslovanje sa luksuznim brendovima poput Guccija, Yves Saint Laurenta i Bottega Venete.

Rivalstvo Saltera i CVC-a

Jamie Salter i njegova Authentic Brands Group poznati su po preuzimanju i revitalizaciji brendova u problemima, među kojima su Forever 21 i Aeropostale, a 2021. godine uspjeli su nadmašiti upravo CVC u trci za kupovinu Reeboka od Adidasa. Potencijalno novo nadmetanje oko Pume moglo bi biti nastavak tog rivalstva, jer bi obje strane imale interes da ojačaju svoje pozicije na globalnom tržištu sportske i lifestyle opreme.

Širi kontekst

Industrija sportske opreme posljednjih godina prolazi kroz veliku transformaciju – osim tradicionalnih lidera poput Nikea i Adidasa, tržište sve više privlači investitore iz privatnog kapitala i globalne grupacije koje u sportskim brendovima vide priliku za rast. Puma, kao brend sa dugom tradicijom i snažnim prisustvom u fudbalu i trčanju, ostaje atraktivna meta uprkos trenutnim izazovima u poslovanju.