TEMU najposjećenija potrošačka aplikacija u BiH: Stiglo 133.653 pošiljki, najviše u Trebinje

Niskim cijenama TEMU-a nisu odoljeli ni građani Bosne i Hercegovine. Prema podacima Similarweba, TEMU je najposjećenija aplikacija u BiH. Do sada su u BiH stigle 133.653 pošiljke.

TEMU najposjećenija potrošačka aplikacija u BiH: Stiglo 133.653 pošiljki, najviše u Trebinje
foto/freepik

TEMU najposjećenija potrošačka aplikacija u BiH: Stiglo 133.653 pošiljki, najviše u Trebinje

Niskim cijenama TEMU-a nisu odoljeli ni građani Bosne i Hercegovine. Prema podacima Similarweba, TEMU je najposjećenija aplikacija u BiH. Do sada su u BiH stigle 133.653 pošiljke.


Zbog velikog broja narudžbi, carinici brzo rade. U Upravi za indirektno oporezivanje (UIO) kažu da je najviše pošiljaka stiglo u carinsku ispostavu Trebinje, njih 61.389.

Mala vrijednost


Carinska ispostava Banja Luka primila je 51.396 pošiljaka, Sarajevska 11.868, a Tuzlanska 9.000 pošiljki. Bitno je istaći da se prilikom narudžbe posredstvom aplikacije Temu, u dijelu praćenja pošiljke (kada se pošiljka šalje korisniku), ubrzo pojavi natpis ‘Pošiljka na carini’, iako pošiljka zapravo još nije stigla u carinsko područje BiH.

To dovodi korisnike u zabludu da su razlog dugog čekanja na isporuku carine. “Prikazivanje netačnih podataka navodi naručioce da se obrate carinskim ispostavama, pod pretpostavkom da carina zadržava njihovu naručenu robu, što može dovesti do nesporazuma i neadekvatne komunikacije s UIO”, naglašavaju iz UIO.

Kada je riječ o pošiljkama koje se naručuju putem aplikacije TEMU i uvoze u poštanskim paketima, analizom dokumentacije koja je do sada dostavljena i predočena carinskim kancelarijama, vidljivo je da se radi o pošiljkama s “robom zanemarive vrijednosti”.

Te pošiljke su poslane direktno iz druge države fizičkim osobama u BiH, na različite adrese, a ne prelaze iznos od 300 KM po pošiljci. Za navedene pošiljke traži se oslobođenje od plaćanja uvoznih dažbina, što je predviđeno važećim zakonskim propisima iz oblasti carinskih propisa.

“Možemo konstatovati da je od svih pristiglih pošiljki samo oko 1 oosto imalo vrijednost veću od 300 KM, a takve pošiljke su bile ocarinjene, odnosno na vrijednost tih pošiljki obračunate su i plaćene uvozne dažbine, dok je 99 odsto pošiljaka bilo oslobođeno plaćanja uvoznih dažbina jer su bile vrijednosti ispod 300 KM”, objasnili su iz UIO za Klix.ba.

Preduzetnik i stručnjak za e-trgovinu Elvis Pivić za N1 je komentarisao je kako ova popularna aplikacija osvaja tržište BiH, regiju i svijet, te šta potrošači trebaju znati.

“Prvo što bi kupci trebalo da znaju jeste da su ti proizvodi već dostupni na njihovom tržištu samo putem drugih prodajnih kanala. Dakle, nije nešto novo, ali razlika TEMU-a je u agresivnom pristupu. Oni u tom početnom inputu nude niske cijene jer se to nekako niveliše u skladu s ponudom i potrebama, u skladu s brojem kupovina koje se obavljaju na jednom mjestu”, kaže Pivić.

Ali ono što je specifično za TEMU, dodaje on, jeste da ima određenu masu i različite segmente u kontekstu prihoda koje ostvaruju.

“U e-commerce poslu ne ostvarujete samo prihod, odnosno zaradu od prodaje proizvoda. Postoji širok spektar stvari na kojima možete profitirati i kompenzovati cijenu proizvoda koji se nudi”, rekao je Pivić.

Faktor dostave


TEMU je popularan i zbog besplatne dostave, ali Pivić ističe da kupci zapravo ništa ne dobijaju besplatno.

“No, mi koji se bavimo e-trgovinom znamo da ljudima u BiH nije toliko bitna ažurnost isporuke koliko kvaliteta i cijena proizvoda i imaju li pravo na povrat novca ili proizvoda nakon kupovine. Iskustva ljudi govore da TEMU nudi kvalitetnu podršku, što znači da možete koristiti povrat novca ili artikala”, istakao je Pivić.