Evropska unija standardizovala veličinu ručnih prtljaga u avionima

Evropska unija je konačno ujednačila veličinu kofera koji se unose u avion i više neće biti odluka samih kompanija koje imaju različite dimenzije. Tako će mali komad prtljaga (ispod sjedišta) biti veličine 40 x 30 x 15 centimetara.

Evropska unija standardizovala veličinu ručnih prtljaga u avionima
foto: senivpetro/freepik

Evropska unija standardizovala veličinu ručnih prtljaga u avionima

Evropska unija je konačno ujednačila veličinu kofera koji se unose u avion i više neće biti odluka samih kompanija koje imaju različite dimenzije. Tako će mali komad prtljaga (ispod sjedišta) biti veličine 40 x 30 x 15 centimetara.


Kofer koji se unosi u kabinu biće veličine 55 x 40 x 20 centimetara. Kofer će moći težiti do 10 kilograma.

Ova odredba će se odnositi na sve prevoznike Evropske unije, a pravilo bi trebalo početi od maja 2025. godine.

Ova dimenzija kofera je identična dosadašnjoj dimenziji kofera komanija Ryanair i Croatia airlines, a malo je manja od dimenzija koje dozvoljavaju Wizz Air, Lufthansa, Eurowings, LOT i Iberia. Dimnezije su značajno manje od onih koje sada dozvoljava Aegean kompanija, ali je veća od Transavia i Air France.

Takođe, u slučaju da ručni prtljag prekorači dozvoljene dimenzije i/ili težinu i/ili ponesete sa sobom više komada nego što je propisano, biće prihvaćen samo kao predati prtljag u skladu sa pravilnikom i cjenovnikom.

Zbog ograničenog prostora u putničkoj kabini, ručni prtljag može biti prebačen u odjeljak za prtljag. Poslije slijetanja, posada će  prtljag smjestiti pored stepenica za iskrcavanje, odakle ga nakon slijetanja možete preuzeti, piše Bankar me.

Iz ručnog prtljaga neophodno je ukloniti opasne materije koje nisu dozvoljene u odjeljku za predati prtljag kao što su: rezervne litijum-metalne ili litijum-jonske baterije, šibice i upaljači, barometri ili termometri sa živom, predmeti koji proizvode toplotu – uređaji koji rade na baterije.