Kiril Tkačev: Kvalitet, povjerenje i inovacije kao temelj budućeg rasta Nestro Petrola

U energetskom sektoru, gdje su stabilnost i pouzdanost presudni, “Nestro Petrol” gradi prepoznatljiv brend koji se oslanja na kvalitet, inovacije i povjerenje kupaca. Pod vođstvom generalnog direktora Kirila Tkačeva kompanija kontinuirano unapređuje svoje poslovanje, kombinujući tradiciju sa savremenim trendovima tržišta.

Kiril scaled
Kiril scaled

Kiril Tkačev: Kvalitet, povjerenje i inovacije kao temelj budućeg rasta Nestro Petrola

U energetskom sektoru, gdje su stabilnost i pouzdanost presudni, “Nestro Petrol” gradi prepoznatljiv brend koji se oslanja na kvalitet, inovacije i povjerenje kupaca. Pod vođstvom generalnog direktora Kirila Tkačeva kompanija kontinuirano unapređuje svoje poslovanje, kombinujući tradiciju sa savremenim trendovima tržišta.


Od ulaganja u digitalizaciju i programe lojalnosti do uvođenja ekološki prihvatljivih goriva, poput CNG-a, “Nestro Petrol” jasno pokazuje da održivost i razvoj idu ruku pod ruku. Pažnja ostaje na kupcu i njegovom iskustvu jer, kako ističe Tkačev, lojalnost se ne gradi kroz reklamu već kroz dosljedan kvalitet i povjerenje. Ovakav pristup kompaniju pozicionira kao lidera koji ne samo da prati promjene, već ih i pokreće.

Koji su vaši prioriteti pri kreiranju plana razvoja poslovanja?

Prioriteti su jasno postavljeni tako da je kupac uvijek na prvom mjestu. To znači da plan razvoja poslovanja gradimo na način da obezbijedimo kvalitetnu uslugu, stabilno snabdijevanje i povjerenje kupaca uz, istovremeno, jačanje konkurentnosti i održiv rast kompanije.

Šta je to što vas na tržištu izdvaja od konkurencije?

Ono što nas izdvaja na tržištu jeste stalna inovacija i kontinuitet u kvalitetu proizvoda, koji postižemo zahvaljujući strogim kontrolama na svim nivoima poslovanja. Time obezbjeđujemo pouzdanost i povjerenje kupaca, što je naša najveća prednost u odnosu na konkurenciju.

Na koji način garantujete kvalitet goriva i otvorenost krajnjim potrošačima?

Kvalitet goriva na Nestro benzinskim stanicama jedan je od osnovnih stubova povjerenja koje gradimo s našim potrošačima. U tom smislu, ističemo se po tome što smo jedini distributer u Bosni i Hercegovini koji ima privilegiju da svakodnevno analizira gorivo u sopstvenoj laboratoriji i to u sklopu Rafinerije nafte Brod.

Kiril3

Laboratorija radi prema najvišim tehničkim i stručnim standardima, da bismo obezbijedili dosljedan kvalitet koji ispunjava sve zakonske i tržišne norme. Ovakav pristup nam omogućava direktnu kontrolu nad cijelim lancem – od proizvodnje do krajnjeg korisnika – što predstavlja značajnu konkurentsku prednost.

Kako obezbjeđujete dosljedan standard usluge na svim vašim  benzinskim stanicama?

Otvorenost prema kupcu gradimo kroz redovne interne kontrole, ali i otvorenu komunikaciju. Vjerujemo da dugoročna lojalnost počiva na povjerenju koje se ne gradi samo kroz marketing, već kroz dosljedan kvalitet na terenu. Redovno ulaganje u edukacije, sistem obavještavanja i nagrađivanja predstavlja ključni dio naše strategije unapređenja kvaliteta usluge. Da bismo dodatno motivisali naše zaposlene i podigli standard usluge, već niz godina organizujemo takmičenje pod nazivom „Najbolji u struci“. Ova inicijativa okuplja radnike sa svih Nestro benzinskih stanica i kombinuje teorijski i praktični dio obuke.

Da li planirate otvaranje novih benzinskih stanica u regijama gdje trenutno niste prisutni?

Širenje naše maloprodajne mreže jedan je od važnih strateških ciljeva za naredni period. Usredsređeni smo na pažljivo planiranje i odabir lokacija koje imaju visok potencijal za rast i gdje možemo odgovoriti na stvarne potrebe tržišta. Naš cilj je da nove benzinske stanice ne budu samo mjesta za točenje goriva već i moderni centri s dodatnim sadržajima, koji našim korisnicima pružaju vrhunsku uslugu i vrijednost.

Da li radite na uvođenju digitalnih rješenja, shodno tržišnim trendovima?

Apsolutno. Svjesni smo da tržište ide u pravcu digitalizacije i da su, kada je riječ o brzini, jednostavnosti i dostupnosti usluga, očekivanja korisnika sve veća. Kao što smo bili začetnici inovativnih rješenja, kao što je sistem samouslužnog sipanja goriva putem tzv. OPT automata, tako ćemo svakako i u narednom periodu za klijente razvijati i predstavljati nove usluge. Zadovoljstvo nam je konstatovati i da aplikacija za mobilne uređaje bilježi stalno povećanje broja korisnika, što predstavlja dodatnu potvrdu ispravnosti pravca djelovanja.

Kako ste došli do ideje za novi poboljšani program lojalnosti koji je lansiran 1. februara 2024?

Ideja je nastala kao logičan nastavak procesa izgradnje dugoročnog odnosa povjerenja i naše želje da kupcimo pružimo dodatnu vrijednost. Analizirali smo njihova očekivanja i navike i to pretvorili u unapređenja koja donose više pogodnosti krajnjem korisniku.

Program lojalnosti uključuje elemente poput poklona dobrodošlice, rođendanskih bonusa i bonitetnih nivoa. Na koji način to doprinosi motivaciji i lojalnosti korisnika prema brendu?

Kroz naš program lojalnosti, prije svega, želimo da kod korisnika stvorimo osjećaj pripadnosti i prepoznatljivosti. Elementi poput poklona dobrodošlice i rođendanskog bonusa nisu samo promotivne aktivnosti. Više su dio strategije kojom šaljemo poruku da cijenimo svakog korisnika individualno i da njihova lojalnost nije samo statistika, već odnos koji njegujemo. Uvođenjem bonitetnih nivoa želimo da korisnici osjete da njihov angažman ima vrijednost i da se napredovanjem kroz program ostvaruje osjećaj ekskluzivnosti. To nije samo motivacija kroz dodatne benefite, već i psihološki podsticaj koji jača njihovu vezu s brendom.

Od oktobra uvodite još jedan novitet – konkretno na benzinskoj stanici Nestro Mostar uvodite novi derivat. Šta vas je motivisalo da donesete tu odluku?

Nakon što smo 2023. godine u Banjaluci uspješno u ponudu uveli komprimovani prirodni gas (CNG), na benzinskoj stanici Nestro Lazarevo, donijeli smo odluku da ovaj derivat uvedemo u ponudu i na benzinskoj stanici Nestro Mostar, u naselju Vrapčići.

Kiril2

To je rezultat strateškog pristupa razvoju mreže i prilagođavanja savremenim trendovima u energetici i mobilnosti. Prije svega, motivisani smo sve većim interesovanjem tržišta za ekološki prihvatljivija i ekonomski isplativija goriva. Važan faktor u donošenju ove odluke jeste i pozitivan odziv korisnika na našu postojeću CNG infrastrukturu u Rafineriji nafte Brod i Nestro maloprodajnoj mreži.

Kako očekujete da uvođenje CNG-a utiče na percepciju brenda među potrošačima koji cijene ekologiju i inovacije?

Očekujemo da će ovaj iskorak dodatno približiti naš brend savremenim potrošačima, posebno onima koji donose odluke na osnovu ekoloških i održivih kriterijuma, što je sve izraženiji obrazac ponašanja u potrošnji. Vjerujemo da će uvođenje CNG-a pozitivno uticati na percepciju Nestro brenda, posebno među potrošačima koji sve više cijene održiva rješenja i tehnološki napredak.

Koja je dugoročna strategija razvoja ponude CNG-a u vašoj maloprodajnoj mreži i planirate li dalje širenje?

Naša dugoročna strategija, kada je riječ o ponudi CNG-a, usmjerena je ka postepenom ali strateški planiranom širenju infrastrukture širom Bosne i Hercegovine. Trenutno smo fokusirani na realizaciju projekta u Mostaru, ali istovremeno radimo i na pripremama za uvođenje CNG-a i na drugim lokacijama da bismo obezbijedili tzv. gasne koridore, odnosno dostupnost ovog derivata korisnicima u cijeloj Bosni i Hercegovini i funkcionalnu pokrivenost cijele zemlje. 

Pored uvođenja CNG-a, kakvi su dalji planovi modernizacije i unapređenja maloprodajne mreže „Nestro Petrola“?

 Prije svega, planiramo dalji razvoj smart terminala, beskontaktnih plaćanja i mobilnih aplikacija koje će omogućiti bržu i jednostavniju kupovinu goriva i pratećih usluga. Paralelno s tim, radimo na renoviranju postojećih objekata radi unapređenja funkcionalnosti, estetike i energetske efikasnosti naših objekata.

Naš fokus je, dakle, na sveobuhvatnom unapređenju korisničkog iskustva kroz digitalizaciju usluga, standardizaciju kvaliteta na svim lokacijama, proširenje dodatnih sadržaja na postojećim benzinskim stanicama, ali i širenju mreže.