Sarajevo je ponovo bilo domaćin najvažnijeg regionalnog okupljanja stručnjaka iz oblasti brendinga, marketinga i komunikacija. Trinaesta Brending konferencija, u organizaciji agencije Via Media, pod motom “Brand New Circus”, pretvorila je Dvoranu “Mirza Delibašić” u pravu arenu ideja, inovacija i inspiracije. Okupljenih 500 profesionalaca iz cele regije imalo je priliku da čuje strateške uvide i konkretne savete svetskih i domaćih lidera kreativnih industrija.
“Danas živimo u vremenu koje mnogi s razlogom nazivaju – cirkus. Ali ne onaj zabavni, već globalni, haotični, često nehumani: ratovi bez kraja, genocid koji svijet nijemo posmatra, tržišta koja se ruše preko noći, savezi koji se raspadaju, vrijednosti koje blijede. U tom svijetu, u tom cirkusu, svi mi – brendovi, agencije, kreatori – pokušavamo ostati relevantni. Ponekad samo preživjeti. Ponekad napraviti razliku. Ali ako iko zna kako u haosu pronaći smisao – to smo mi, ljudi kreativne industrije. Jer snalaženje u promjeni je naše prirodno stanje. Danas su nam govornici iz cijelog svijeta pokazali kako da budemo još pametniji, još hrabriji, još kreativniji. Ne samo da bismo bolje radili – već da bismo bolje razumjeli svijet oko sebe.”
Haris Mujanović, CEO agencije Via Media
Prvo izlaganje održao je Ravid Kuperberg iz kompanije Mindscapes, u predavanju naslovljenom “Where Circus, Creativity and Productivity Meet”. “Kreativnost nije magični proces rezervisan samo za odabrane, već vještina koja se uči i trenira. Struktuirane metode kreativnog razmišljanja pomažu brendovima da u vrtlogu svakodnevnih obaveza ostanu produktivni i inovativni”, istakao je on, objašnjavajući da kreativnost treba posmatrati kroz redovne vežbe i igre koje stimulišu mozak, te da uspostavljanje rituala oslobađa tim od stresa i otvara prostor za neobične ideje. Kuperberg je naglasio potrebu razbijanja predrasuda da su kreativne ideje rezultat slučajnih “munjevitih” inspiracija i ukazao kako proces rada na konceptima vodi ka održivoj inovaciji.
Italijanski kreativni direktor Maurizio Tozzini iz Dentsu Creative Italy predstavio je koncept “Creative Aerodynamics” riječima: “Brend koji želi da preživi u vrtlogu tržišnih promjena mora optimizovati svoje poruke kako bi preletjele iznad buke konkurencije. Pravilo ’3+1’ omogućava brzo kretanje od ideje do realizacije, čak i kad su rokovi i budžeti minimalni.” Tozzini je objasnio da se “aerodinamičnost” brenda postiže jasnom i konzistentnom komunikacijom, te da pravilo “3+1” podrazumijeva tri osnovna koncepta plus jedan rezervni plan. Ilustrovao je kako je primena ovih principa u kampanji za globalnog klijenta rezultirala rastom prepoznatljivosti na društvenim mrežama za više od 40%.
U drugom delu programa, Ali Rez, Chief Creative Officer u IMPACT BBDO, priredio je pravi spektakl pod nazivom “The Greatest Show of Ideas”. “Danas vam donosim ‘The Greatest Show of Ideas’, jer vjerujem da kreativci BiH imaju potencijal da zasjaju na svjetskoj sceni. Svi mi, ma koliko mali bili na karti globalne industrije, možemo stvarati projekte koji se pamte”, izjavio je Rez, ističući da mladi kreativci trebaju svakodnevno raditi na svojim vještinama kako bi bili konkurentni i naglasivši važnost primjera uspješnih kampanja. U pauzama između blokova, posebna pažnja bila je posvećena proglašenju pobjednica takmičenja Young Lions BiH 2025, potvrđujući da domaći kreativni potencijal već grabi ka internacionalnoj sceni.
Amrita Lal iz LinkedIna govorila je o temi “Autentični lični brendovi u doba algoritamske prevare”: “U eri algoritamske prevare, autentičnost je jedini način da vas publika prepozna. Broj pratilaca i lajkova ne garantuje dugoročni uspjeh—istinska vrijednost leži u kredibilitetu, relevantnosti i povezanosti sa zajednicom.” Lal je savetovala da profil na LinkedInu treba optimizovati kroz stručne tekstove i redovno učešće u diskusijama, te da se mit o instant viralnosti mora odbaciti u korist dosljednog, kvalitetnog sadržaja koji gradi povjerenje.
Konferenciju je zatvorio Lazar Sakan, CEO agencije New Moment, podsetivši da se često zaboravlja značaj lokalnih istina: “Globalni trendovi su važni, ali lokalne priče i istine često odjeknu najdalje. Uključite autentične vrijednosti vaše zajednice i naći ćete univerzalni jezik s publikom izvan granica.” Sakan je podvukao da dubinsko poznavanje kulture publike i njenih kodova predstavlja ključ za kreiranje poruka koje ostavljaju trajan utisak, te je prikazao primer kampanje regionalnog klijenta čiji je fokus na lokalnim narativima omogućio značajan međunarodni učinak.
Brending konferencija 13 još jednom je potvrdila da kreativna industrija, kada je iskrena i autentična, može da izazove pažnju, emociju – i istinsku promjenu. U eri u kojoj nas algoritmi svakodnevno guraju ka prosječnosti, upravo je kreativnost valuta koja nas izdvaja iz mase.