MOLSON COORS Pozitivan uticaj brendova kroz društveno odgovorne aktivnosti

Današnje društvo, nažalost, nije u potpunosti inkluzivno, posebno kada je riječ o osobama s invaliditetom. U Bosni i Hercegovini više od deset posto stanovništva ima neki oblik invaliditeta, što je svrstava u sami vrh zemalja s najvišim postotkom osoba s invaliditetom u Europi.

MOLSON COORS Pozitivan uticaj brendova kroz društveno odgovorne aktivnosti
MOLSON COORS Pozitivan uticaj brendova kroz društveno odgovorne aktivnosti

MOLSON COORS Pozitivan uticaj brendova kroz društveno odgovorne aktivnosti

Današnje društvo, nažalost, nije u potpunosti inkluzivno, posebno kada je riječ o osobama s invaliditetom. U Bosni i Hercegovini više od deset posto stanovništva ima neki oblik invaliditeta, što je svrstava u sami vrh zemalja s najvišim postotkom osoba s invaliditetom u Europi.


Kampanja “Ožujsko Budi Hrabar Budi Zdrav” osvojila je prošle godine brojne nagrade, kako u Hrvatskoj tako i u Bosni i Hercegovini. Šta je, prema Vašem mišljenju, najviše doprinijelo uspjehu ove kampanje i kako ste uspjeli prenijeti tako snažnu poruku publici?

„Poznato je da brend Ožujsko ima sjajne kampanje dugi niz godina, zahvaljujući našim kolegama i kreativnoj agenciji iz Hrvatske, a ova kampanja je sjajan primjer primjene na srodnom tržištu. Naš marketing tim po prvi put je prilagodio i na tržištu BiH lansirao kampanju čija je tema, muško zdravlje. Ključ uspješnosti ove kampanje je upravo tema kojom se ona bavi, koja je zaista veoma relevantna i važna, a o kojoj se ne govori mnogo. Drugi jednako važan faktor jeste egzekucija, kao i kod svake kampanje. U realizaciji kampanje uključili smo zaista mnogo tačaka komunikacije s publikom, od saradnje sa stručnjacima, udruženjima, poznatim osobama, preko masovnih kanala kao što su TV, bilbordi, digitalni i radio kanali, pa sve do samog mjesta susreta s brendom na polici u velikom broju prodajnih mjesta, gdje su naše kolege uradile sjajnu egzekuciju. Kao takva, kampanja je prilagođena tržištu BiH. U tom procesu crpili smo znanje koje, kao kompanija, imamo o našem tržištu i njegovim specifičnostima. Svaki element kampanje govorio je jednu, unificiranu i glasnu poruku, a to je da je vrijeme da se bez suzdržavanja govori o muškom zdravlju. Kao rezultat svega bio je zaista sjajan odaziv na kampanju. Više od 758 muškaraca ohrabrilo se i odlučilo na besplatno PSA (prostata specifičnog antigena) testiranje, među kojima ih je oko 15%  imalo povišene vrijednosti PSA, iznad 3 ng/ml, što se smatra graničnom vrijednošću koja zahtijeva dodatna testiranja i praćenje.“ – izjavio je Vladimir Rosić, senior marketing menadžer u „Molson Coors BH”.

Šta je sljedeće kada je riječ o kampanji „Budi hrabar, budi zdrav“? Da li se kampanja nastavlja i u 2025. godini i kako će izgledati taj nastavak?

„Iz prošlogodišnje kampanje se dalo zaključiti da se muškarci, uprkos stereotipima u našem društvu, sve više počinju ponašati odgovorno prema svom zdravlju. Međutim, iako je to slučaj, svi znamo o čemu muškarci uvijek vode više računa nego o sebi – o njihovim ljubimcima četverotočkašima. Na primjer, veoma su disciplinovani kada treba odvesti auto na servis i jako su pažljivi kada im automehaničar priča o kvarovima koji muče njihove limene ljubimce i o načinima kako ih popraviti. Zato je Žuja odlučila da s muškarcima, o preventivnim pregledima, razgovara terminologijom koju najbolje razumiju.

Ozujsko fotografija Budi Hrabar Budi Zdrav

Tako svi oni starijeg godišta, koji su prešli dosta kilometara a nisu obavili „onaj pregled kroz auspuh“, definitivno nemaju šta da čekaju. Sve što treba da urade je da posjete „budihrabar.ba”, naprave rezervaciju i odu na redovan servis, ovaj pregled. Nema potrebe da čekaju da im se upali lampica. Automobil se može zamijeniti novim, ali su oni nezamjenjivi. U međuvremenu, dok čekaju svoj termin za pregled, pozivamo ih da pogledaju novi Žujin spot – Redovan servis.“ – kaže Vladimir.

Kampanja “Svi za jedno, Jelen za sve”, takođe je osvojila nekoliko prestižnih nagrada u 2024. godini. Koji je bio ključ uspjeha ove kampanje i šta je bila vaša glavna inspiracija?

„Današnje društvo, nažalost, nije u potpunosti inkluzivno, posebno kada je riječ o osobama s invaliditetom. U Bosni i Hercegovini više od deset posto stanovništva ima neki oblik invaliditeta, što je svrstava u sami vrh zemalja s najvišim postotkom osoba s invaliditetom u Europi. Pored fizičkih prepreka posebno su izražene društvene barijere za osobe s invaliditetom, koje su zanemarene od strane javnosti i uglavnom im se pristupa sa sažaljenjem. Iz tog razloga i osjećaja odgovornosti prema društvenoj zajednici, Jelen je odlučio progovoriti o toj temi što dosad nije učinio nijedan drugi pivski brend u BiH. Tako je još prije pet godina nastala društveno odgovorna platforma „Heroji među nama“, na koju se nadograđuje ovogodišnja kampanja „Svi za jedno, Jelen za sve!“, u sklopu koje je Jelen odlučio dati svoj doprinos stvaranju inkluzivnog društva.

Jelen Svi za Jedno Jelen za Sve 1

Zajedno s partnerskim agencijama, naš BH marketing tim koji uz mene čine još Goran Mišić – brend menadžer za ključne Core brendove i Boris Blagojević – brend menadžer za premium brendove i brendove van pivske kategorije, pokušali smo na pravi način i uz zanimljivu poruku da našoj publici prenesemo ideju kampanje. Kampanja je urađena potpuno lokalno, od same ideje do konačne realizacije, a nama je posebno drago što se za tako važnu stvar možemo osloniti i na naše partnere koji su spremni da ožive velike ideje. Poruka je, pritom, bila jednostavna – kada se nalazimo u krugu ljudi s kojima provodimo svakodnevne trenutke, bilo  u kafiću, na zabavi, utakmici ili  roštilju, u takvom se društvu koncept jednakosti ne dovodi u pitanje, on se podrazumijeva.“ – istakao je Vladimir Rosić.

Koliko smo vidjeli, kampanja je postigla sjajne rezultate kako u pogledu bolje percepcije brenda, tako i u pogledu tržišnih efekata, ali je takođe izazvala i mnogo pozitivnih reakcija kod publike. Da li planirate nastaviti kampanju i u 2025. godini?

„Finalna faza kampanje nastavlja se i u 2025. godini kada će biti realizovane konkretne društveno odgovorne akcije i donacije koje će, kao rezultat, osobama s invaliditeom omogućiti olakšano kretanje i adaptaciju društva u cijelosti. Cilj kampanje ‘Svi za jedno, Jelen za sve’, od samog početka bio je stvaranje konkretne promjene u našem društvu. Jedan od ključnih segmenata kampanje bio je početak obilježavanja parking mjesta za osobe s invaliditetom, koji je započet 3. decembra 2024. godine u Banjaluci i Trebinju. Do sada je iscrtan veći broj parking mjesta, dok je u Trebinju dodatno uklonjeno 28 arhitektonskih barijera koje su predstavljale prepreke za slobodno kretanje osoba s invaliditetom. U narednom periodu kampanja će obuhvatiti iscrtavanje više od 500 parking mjesta širom Republike Srpske, čime će se značajno poboljšati mobilnost i dostupnost urbanih prostora osobama s invaliditetom. Pored toga, nastavlja se rad na uklanjanju arhitektonskih barijera, čime će ovim osobama biti omogućeno lakše i sigurnije kretanje u urbanim sredinama. Već sada možemo vidjeti neke pozitivne promjene u našem okruženju, a pred nama je još veći zadatak – da naše okruženje pokušamo što više prilagoditi osobama s invaliditetom. Zahvalni smo svim partnerima i nadležnim institucijama koji su podržali ove napore i podržali nas u realizaciji svih aktivnosti“ – naveo je Goran Mišić, brend menadžer za ključne core brendove.

Vaša posvećenost društvenoj odgovornosti jasno se ogleda kroz ove kampanje. Kako„Molson Coors BH“ vidi ulogu brendova u stvaranju pozitivnih promjena u zajednici?

„Brendovi imaju važnu ulogu u stvaranju pozitivnih promjena u zajednici jer, zahvaljujući svom uticaju i resursima, mogu podići svijest o ključnim društvenim i ekološkim pitanjima. Kroz društveno odgovorno poslovanje, podršku lokalnim inicijativama i promociju održivih praksi, brendovi doprinose stvaranju pozitivnih trendova u društvu, mogu imati ulogu pokretača pozitivnih promjena u zajednici i pomoći ugroženim kategorijama stanovništva. Kada brendovi pokažu odgovornost i ulože u aktivnosti koje imaju društvenu korist, oni grade dugoročno povjerenje i pravu vrijednost – kako za zajednicu, tako i za svoje potrošače. Ovo je naša vodilja i cilj kada razrađujemo kampanje ovog tipa jer nam je, u konačnici, uvijek cilj da napravimo što važniju, snažniju i glasniju promjenu u našoj zajednici.“ – zaključio je Vladimir.