Kampanja “Ožujsko Budi Hrabar Budi Zdrav” osvojila je prošle godine brojne nagrade, kako u Hrvatskoj tako i u Bosni i Hercegovini. Šta je, prema Vašem mišljenju, najviše doprinijelo uspjehu ove kampanje i kako ste uspjeli prenijeti tako snažnu poruku publici?
„Poznato je da brend Ožujsko ima sjajne kampanje dugi niz godina, zahvaljujući našim kolegama i kreativnoj agenciji iz Hrvatske, a ova kampanja je sjajan primjer primjene na srodnom tržištu. Naš marketing tim po prvi put je prilagodio i na tržištu BiH lansirao kampanju čija je tema, muško zdravlje. Ključ uspješnosti ove kampanje je upravo tema kojom se ona bavi, koja je zaista veoma relevantna i važna, a o kojoj se ne govori mnogo. Drugi jednako važan faktor jeste egzekucija, kao i kod svake kampanje. U realizaciji kampanje uključili smo zaista mnogo tačaka komunikacije s publikom, od saradnje sa stručnjacima, udruženjima, poznatim osobama, preko masovnih kanala kao što su TV, bilbordi, digitalni i radio kanali, pa sve do samog mjesta susreta s brendom na polici u velikom broju prodajnih mjesta, gdje su naše kolege uradile sjajnu egzekuciju. Kao takva, kampanja je prilagođena tržištu BiH. U tom procesu crpili smo znanje koje, kao kompanija, imamo o našem tržištu i njegovim specifičnostima. Svaki element kampanje govorio je jednu, unificiranu i glasnu poruku, a to je da je vrijeme da se bez suzdržavanja govori o muškom zdravlju. Kao rezultat svega bio je zaista sjajan odaziv na kampanju. Više od 758 muškaraca ohrabrilo se i odlučilo na besplatno PSA (prostata specifičnog antigena) testiranje, među kojima ih je oko 15% imalo povišene vrijednosti PSA, iznad 3 ng/ml, što se smatra graničnom vrijednošću koja zahtijeva dodatna testiranja i praćenje.“ – izjavio je Vladimir Rosić, senior marketing menadžer u „Molson Coors BH”.
Šta je sljedeće kada je riječ o kampanji „Budi hrabar, budi zdrav“? Da li se kampanja nastavlja i u 2025. godini i kako će izgledati taj nastavak?
„Iz prošlogodišnje kampanje se dalo zaključiti da se muškarci, uprkos stereotipima u našem društvu, sve više počinju ponašati odgovorno prema svom zdravlju. Međutim, iako je to slučaj, svi znamo o čemu muškarci uvijek vode više računa nego o sebi – o njihovim ljubimcima četverotočkašima. Na primjer, veoma su disciplinovani kada treba odvesti auto na servis i jako su pažljivi kada im automehaničar priča o kvarovima koji muče njihove limene ljubimce i o načinima kako ih popraviti. Zato je Žuja odlučila da s muškarcima, o preventivnim pregledima, razgovara terminologijom koju najbolje razumiju.

Tako svi oni starijeg godišta, koji su prešli dosta kilometara a nisu obavili „onaj pregled kroz auspuh“, definitivno nemaju šta da čekaju. Sve što treba da urade je da posjete „budihrabar.ba”, naprave rezervaciju i odu na redovan servis, ovaj pregled. Nema potrebe da čekaju da im se upali lampica. Automobil se može zamijeniti novim, ali su oni nezamjenjivi. U međuvremenu, dok čekaju svoj termin za pregled, pozivamo ih da pogledaju novi Žujin spot – Redovan servis.“ – kaže Vladimir.
Kampanja “Svi za jedno, Jelen za sve”, takođe je osvojila nekoliko prestižnih nagrada u 2024. godini. Koji je bio ključ uspjeha ove kampanje i šta je bila vaša glavna inspiracija?
„Današnje društvo, nažalost, nije u potpunosti inkluzivno, posebno kada je riječ o osobama s invaliditetom. U Bosni i Hercegovini više od deset posto stanovništva ima neki oblik invaliditeta, što je svrstava u sami vrh zemalja s najvišim postotkom osoba s invaliditetom u Europi. Pored fizičkih prepreka posebno su izražene društvene barijere za osobe s invaliditetom, koje su zanemarene od strane javnosti i uglavnom im se pristupa sa sažaljenjem. Iz tog razloga i osjećaja odgovornosti prema društvenoj zajednici, Jelen je odlučio progovoriti o toj temi što dosad nije učinio nijedan drugi pivski brend u BiH. Tako je još prije pet godina nastala društveno odgovorna platforma „Heroji među nama“, na koju se nadograđuje ovogodišnja kampanja „Svi za jedno, Jelen za sve!“, u sklopu koje je Jelen odlučio dati svoj doprinos stvaranju inkluzivnog društva.

Zajedno s partnerskim agencijama, naš BH marketing tim koji uz mene čine još Goran Mišić – brend menadžer za ključne Core brendove i Boris Blagojević – brend menadžer za premium brendove i brendove van pivske kategorije, pokušali smo na pravi način i uz zanimljivu poruku da našoj publici prenesemo ideju kampanje. Kampanja je urađena potpuno lokalno, od same ideje do konačne realizacije, a nama je posebno drago što se za tako važnu stvar možemo osloniti i na naše partnere koji su spremni da ožive velike ideje. Poruka je, pritom, bila jednostavna – kada se nalazimo u krugu ljudi s kojima provodimo svakodnevne trenutke, bilo u kafiću, na zabavi, utakmici ili roštilju, u takvom se društvu koncept jednakosti ne dovodi u pitanje, on se podrazumijeva.“ – istakao je Vladimir Rosić.
Koliko smo vidjeli, kampanja je postigla sjajne rezultate kako u pogledu bolje percepcije brenda, tako i u pogledu tržišnih efekata, ali je takođe izazvala i mnogo pozitivnih reakcija kod publike. Da li planirate nastaviti kampanju i u 2025. godini?
„Finalna faza kampanje nastavlja se i u 2025. godini kada će biti realizovane konkretne društveno odgovorne akcije i donacije koje će, kao rezultat, osobama s invaliditeom omogućiti olakšano kretanje i adaptaciju društva u cijelosti. Cilj kampanje ‘Svi za jedno, Jelen za sve’, od samog početka bio je stvaranje konkretne promjene u našem društvu. Jedan od ključnih segmenata kampanje bio je početak obilježavanja parking mjesta za osobe s invaliditetom, koji je započet 3. decembra 2024. godine u Banjaluci i Trebinju. Do sada je iscrtan veći broj parking mjesta, dok je u Trebinju dodatno uklonjeno 28 arhitektonskih barijera koje su predstavljale prepreke za slobodno kretanje osoba s invaliditetom. U narednom periodu kampanja će obuhvatiti iscrtavanje više od 500 parking mjesta širom Republike Srpske, čime će se značajno poboljšati mobilnost i dostupnost urbanih prostora osobama s invaliditetom. Pored toga, nastavlja se rad na uklanjanju arhitektonskih barijera, čime će ovim osobama biti omogućeno lakše i sigurnije kretanje u urbanim sredinama. Već sada možemo vidjeti neke pozitivne promjene u našem okruženju, a pred nama je još veći zadatak – da naše okruženje pokušamo što više prilagoditi osobama s invaliditetom. Zahvalni smo svim partnerima i nadležnim institucijama koji su podržali ove napore i podržali nas u realizaciji svih aktivnosti“ – naveo je Goran Mišić, brend menadžer za ključne core brendove.
Vaša posvećenost društvenoj odgovornosti jasno se ogleda kroz ove kampanje. Kako„Molson Coors BH“ vidi ulogu brendova u stvaranju pozitivnih promjena u zajednici?
„Brendovi imaju važnu ulogu u stvaranju pozitivnih promjena u zajednici jer, zahvaljujući svom uticaju i resursima, mogu podići svijest o ključnim društvenim i ekološkim pitanjima. Kroz društveno odgovorno poslovanje, podršku lokalnim inicijativama i promociju održivih praksi, brendovi doprinose stvaranju pozitivnih trendova u društvu, mogu imati ulogu pokretača pozitivnih promjena u zajednici i pomoći ugroženim kategorijama stanovništva. Kada brendovi pokažu odgovornost i ulože u aktivnosti koje imaju društvenu korist, oni grade dugoročno povjerenje i pravu vrijednost – kako za zajednicu, tako i za svoje potrošače. Ovo je naša vodilja i cilj kada razrađujemo kampanje ovog tipa jer nam je, u konačnici, uvijek cilj da napravimo što važniju, snažniju i glasniju promjenu u našoj zajednici.“ – zaključio je Vladimir.