Kompanija Hemofarm lansirala je društveno odgovornu kampanju pod nazivom „Napišimo priču iz početka”, s ciljem ispravljanja pogrešnih narativa koji oblikuju život žena od ranog uzrasta. Kroz ovu inicijativu, Hemofarm ukazuje na predrasude i štetne obrasce razmišljanja, istovremeno ohrabrujući žene da preuzmu kontrolu nad svojim pričama.
„U Hemofarmu vjerujemo da svaka životna priča zaslužuje da bude ispričana na pravi način. Ovom kampanjom želimo skrenuti pažnju na stereotipe koji utiču na žene od djetinjstva i inspirisati ih da razbiju stigme koje ih sputavaju. Posebno želimo naglasiti da patnja ne znači ljubav”, izjavio je Saša Urošević, direktor Hemofarma u BiH.
Razbijanje predrasuda i štetnih narativa
Kampanja, kroz generacijski prikazan narativ u video formatu, osvetljava društvene stereotipe i postavlja ključno pitanje: Šta zaista znači riječ ljubav? Iako ljubav može imati različita značenja za svakog pojedinca, jedna riječ koja ih sve povezuje je – život.
Menadžerica Sigurne kuće u Banjoj Luci, Amela Bašić-Tomić, upozorava na suptilne znakove nasilja koji mogu prerasti u ozbiljan problem. „Nasilje često počinje neprimjetno, kroz kontrolu i manipulaciju. Komentari poput ‘Zašto si s tim prijateljima?’ ili ‘Nisu ti oni pravi’ mogu biti prvi znakovi izolacije, dok konstantne kritike poput ‘Kao da ti to možeš razumjeti’ ili ‘Tvoj posao? To je samo hobi’ potkopavaju samopouzdanje žene. Na kraju dolazi izolacija – tiho oružje nasilja koje partner koristi kako bi stvorio osjećaj krivice i ograničio slobodu žene. To nije ljubav – to je kontrola”, ističe Bašić-Tomić.
Psiholog prof. dr Sanja Radetić Lovrić objašnjava kako tradicionalni obrasci odrastanja na Balkanu oblikuju stavove žena o sebi i svijetu oko njih: „Poruke koje djevojčice dobijaju mogu ih osnažiti, ali i zarobiti u društvenim okvirima. Tradicija nas je učila da je dobra djevojčica mirna i poslušna, da treba udovoljavati mužu i trpjeti bračne krize zarad očuvanja porodice. Istovremeno, žene se podstiču da budu atraktivne, ali ne i previše ambiciozne, jer se karijera i porodica često posmatraju kao nespojivi. Kada prestanemo prenositi ove poruke novim generacijama, žene će moći biti istinska podrška jedna drugoj, a djevojčice će odrastati bez ograničavajućih uvjerenja.”
Podrška i aktivnosti kampanje
Kampanju „Napišimo priču iz početka” podržali su brojni relevantni akteri, uključujući Društvo psihologa RS, Fondaciju „Udružene žene”, Udruženje roditelja djece oboljele od malignih bolesti „Iskra“, Woman.com Club, Udruženje građana „Superbrke”, Hemofarm fondaciju i Centar za primijenjenu psihologiju „Nea Psychologia”.
U okviru kampanje biće organizovane različite aktivnosti, poput javnih diskusija i edukativnih programa. Informativni materijali biće dostupni putem društvenih mreža i televizijskih kanala, kako bi se osigurao što veći doseg i podstakla društvena promjena.
Hemofarm poziva sve zainteresovane da se pridruže razgovorima i daju doprinos stvaranju pozitivnog okruženja za žene.
📺 Video kampanje „Napišimo priču iz početka” možete pogledati na linku: https://youtu.be/luBCHEJLlSA