Ovaj događaj označava prekretnicu u industriji videoigara u regionu, jer do sada nije bilo većih projekata i ulaganja u ovaj sektor.
Vjerujem da smo danas napravili prvi korak ka razvoju ove industrije. Gejming na globalnom nivou predstavlja ogromno tržište, a u regionu se postepeno razvija. U Srbiji ova industrija ostvaruje prihode od blizu 200 miliona evra, dok u Hrvatskoj iznosi oko 60 miliona evra. Ovo je prilika da takve mogućnosti otvorimo i u Bosni i Hercegovini – izjavio je Stefan Filipović, suosnivač kompanije Legit d.o.o, prve registrovane kompanije za razvoj mobilnih igara u Banjoj Luci.
Konferenciju je organizovala kompanija Legit u saradnji sa Područnom privrednom komorom Banja Luka, a cilj je bio predstavljanje domaćih potencijala u gejming industriji, razmjena ideja i iskustava sa stručnjacima iz regiona te unapređenje poslovnog ambijenta za kompanije u ovom sektoru. Dijana Đaković, sekretar Savjeta za kulturne i kreativne industrije u Područnoj privrednoj komori Banja Luka, istakla je važnost umrežavanja i institucionalne podrške: Cilj je da kroz umrežavanje i razmjenu iskustava kreiramo bolje uslove za razvoj industrije videoigara kod nas. Drago nam je što je konferencija prepoznata i od strane LER projekta u BiH, koji realizuje švajcarski Karitas i Niras, a finansira Vlada Švajcarske.
Jedan od zanimljivih primjera potencijala gejminga u društveno odgovornom kontekstu predstavljen je kroz projekat koji su zajedno realizovali kompanija Legit i farmaceutska kompanija Novo Nordisk. Tarik Čatić, menadžer za pristup tržištu i javne poslove Novo Nordiska, govorio je o njihovom zajedničkom projektu – igrici “Lea i Leo”, koja je namijenjena djeci sa dijabetesom i njihovim vršnjacima:
Cilj igrice je edukacija i bolje razumijevanje potreba djece sa dijabetesom. Uspjeli smo da ozbiljnu temu približimo mladima na njima zanimljiv način. Ovo pokazuje da gejming nije samo zabava, već može imati i širi društveni značaj.
InterPlay Summit okupio je značajne aktere iz industrije videoigara, uključujući Benjamina Nou Maričaka (Hrvatski audiovizualni centar), Ramiza Trtovca (GameBiz Consulting), Mihaila Miljanovića (storyBorder), Belmu Ramić-Brkić (Sarajevo School of Science and Technology), Katarinu Amižić (Klaster hrvatskih proizvođača videoigara), Andreju Šeperac (Regionalni koordinator Sisačko-Moslovačke županije), Branislava Trajkovića (Emotion Spark Studio), Dragomira Leku (Insert Coin Podcast), te Stefana Filipovića i Željka Žilića iz kompanije Legit.

Direktor Legit d.o.o. Rade Mrđen i predsjednik Privredne komore Republike Srpske Goran Račić otvorili su događaj, naglašavajući potrebu institucionalne podrške za razvoj ovog sektora. Filipović je dodao da se gejming industrija u BiH trenutno oslanja na entuzijazam pojedinaca, ali da je neophodna podrška institucija kako bi se omogućilo finansiranje i sufinansiranje projekata.
Ova konferencija postavlja temelje za dalji razvoj gejming industrije u Bosni i Hercegovini, otvarajući mogućnosti za nova ulaganja, razvoj karijera i jačanje privrede kroz inovacije u digitalnoj industriji.